Tips

Ylva 2018-05-11 21:30 ! Citera #
Snart uppkörning i Kristianstad. Tips?
Känner inte till stan så väl.
Carlos 2018-05-13 16:28 ! Citera #
Boka 1-2 lektioner strax innan uppkörning där i kristianstad och be instruktören visa dig uppkörningsområdet, de brukar veta sånt.
Gäst 2018-05-13 22:03 ! Citera #
Tack för svar. Är rädd för att sådana tider redan är bokade.
Blommis 2018-05-14 13:55 ! Citera #
Jag hade en körlektion precis innan uppkörningen. Jag körde som privatist, och hade två lektioner överlag. Jag la upp lektionen som en uppkörning. Det hjälpte att få köra innan, då är man mentalt beredd på ett annat sätt.

Sedan kommer de vanliga tipsen: Sov bra dagen innan, ät bra och knäpp en nocco.

Det största tipset är att se det som en vanlig körning, snacka med instruktören som en vanlig person. Det är inte farligt alls. Kör som du brukar, med miljötänk och bra samspel (självfallet). Det ger instruktören känslan att du är trafikvan och det ger dig en tryggare åktur. Så stressa inte upp dig, var avslappnad och ha kul!
Gäst 2018-05-23 23:06 ! Citera #
Tack för svar. Det gick vägen. Superglad.
Jag var nog redo denna gång. Det är en speciell känsla att sitta själv i bilen bakom ratten.
Gäst 2018-05-23 23:20 ! Citera #
Gäst 2018-05-23
Tack för svar. Det gick vägen. Superglad.
Jag var nog redo denna gång. Det är en speciell känsla att sitta själv i bilen bakom ratten.
Stort grattis och kör försiktigt! :)
Gäst 2018-05-24 19:59 ! Citera #
Tack! Det skall jag. Rädd om det nya körkortet och varsam om medtrafikanterna.

Senaste foruminläggen

Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2024 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   364 sidor   30 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Gratis körkortstest