Start > Körkortsforum > Elevcentralen

Elevcentralen

Random 2018-05-09 12:42 ! Citera #
Hejsan, har snart teoriprovet och uppkörningen. Jag undrar bara om det borde räcka med att plugga på elevcentralen?
Gäst 2018-05-09 15:19 ! Citera #
Random 2018-05-09
Hejsan, har snart teoriprovet och uppkörningen. Jag undrar bara om det borde räcka med att plugga på elevcentralen?
Just denna fråga har tagits en miljon gånger på denna sida, läs vad andra har skrivit där.
För du kommer inte få nått annorlunda svar än vad dom fick :D
Gäst 2018-05-09 16:00 ! Citera #
Pluggar du bara på elevcentralen så kommer du bara få ytinlärning, alltså att du bara vet svaret men inte varför. Detta kommer leda till att du glömmer bort det och kan på så sätt bli en trafikfara när du kör. Dessutom lär man sig allting mycket enklare om man förstår varför något är på ett visst sätt och det kan man bara uppnå genom att läsa teoriboken och gå på eventuella teorilektioner. Så jag skulle rekommendera dig till att läsa mer och endast använda elevcentralen för att kolla av vad du kan och vad du behöver plugga mer på. Då är det ett jättebra hjälpmedel.
H 2018-05-10 15:49 ! Citera #
Gäst 2018-05-09
Pluggar du bara på elevcentralen så kommer du bara få ytinlärning, alltså att du bara vet svaret men inte varför. Detta kommer leda till att du glömmer bort det och kan på så sätt bli en trafikfara när du kör. Dessutom lär man sig allting mycket enklare om man förstår varför något är på ett visst sätt och det kan man bara uppnå genom att läsa teoriboken och gå på eventuella teorilektioner. Så jag skulle rekommendera dig till att läsa mer och endast använda elevcentralen för att kolla av vad du kan och vad du behöver plugga mer på. Då är det ett jättebra hjälpmedel.
Håller helt med dej i varje ord!!!

Vill dock bara tillägga en sak till din mening -
”Det kan man bara uppnå genom att läsa teoriboken och gå på eventuella teorilektioner”.
Men också genom att utöva detta i praktiken när man övningskör så ökar också där förståelsen.

Så upplevde iaf jag det.
Ifrågasatte när jag körde i tankarna blandat med dialog med läraren varför vissa regler fanns i vissa situationer och då förstod jag logiken bakom trafikregeln.

Men det kanske bara är jag som upplever/tänker/antar att det är så man lär sej teorin till fullo?

Men det sagt så sammanfattade din kommentar precis hur man utbildar sej i teorin och önskar att alla strävar efter att lära sej djupinlärning och överinlärning.
Gäst 2018-05-11 13:20 ! Citera #
H 2018-05-10
Håller helt med dej i varje ord!!!

Vill dock bara tillägga en sak till din mening -
”Det kan man bara uppnå genom att läsa teoriboken och gå på eventuella teorilektioner”.
Men också genom att utöva detta i praktiken när man övningskör så ökar också där förståelsen.

Så upplevde iaf jag det.
Ifrågasatte när jag körde i tankarna blandat med dialog med läraren varför vissa regler fanns i vissa situationer och då förstod jag logiken bakom trafikregeln.

Men det kanske bara är jag som upplever/tänker/antar att det är så man lär sej teorin till fullo?

Men det sagt så sammanfattade din kommentar precis hur man utbildar sej i teorin och önskar att alla strävar efter att lära sej djupinlärning och överinlärning.
Håller fullständigt med dig. Missade att ta upp det i mitt inlägg. Men självklart man lär sig mycket även i praktiken och under körlektionerna.
Gäst 2018-05-26 13:26 ! Citera #
Grattis! Lycka till med uppkörningen! :D

Senaste foruminläggen

Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2024 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   364 sidor   30 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Gratis körkortstest