Start > Körkortsforum > NÅN SOM KAN TIPSA ELLER HJÄLPA…

NÅN SOM KAN TIPSA ELLER HJÄLPA? Omhändertagen körkort pga kört 53km/h på en 30km/h

Abbe 2018-05-03 21:06 ! Citera #
Tjäna!
Det är så att mitt körkort har blivit omhändertagen av polisen för 1 vecka sen pga att jag har kört 53km/h på en 30km/h väg. Och problemet va i bilen och inte i mig då den hade fel på farthållare system som gör att bilen ökar hastigheten även när man försöker bromsa in eller tar upp handbromsen så händer det inget, en vanlig problem på dem Mercedes benz. Och bilen tillhörde en kund till Wardbilservice som han hade lämnat in den för lagas, så kompisen ringde och behövde mitt hjälp så jag åkte till han och hjälpte honom.
Och grejen är att jag är en bilmekaniker och har exambevis på det. Och jag åkte till min bästa kompis bilverkstad Wardbilservice i Gävle för att hjälpa honom och fixa felet.
Så vi meckade med bilen och byte ut massa delar på bilen. Så till slut var det bara och provköra bilen!
Så jag tog ut bilen för en liten varv och kolla så att allting ska funka som det ska, men tyvärr så vart det inget skillnad, bilen funkade inte bra!
Så jag var på väg tillbaka till verkstad igen för att fixa felet som bilen håll på krångla hela vägen tillbaka ditt men från ingen stans så står en polisman åt sidan med laserkamera. Jag såg polis manen väll tydlig men jag kunde inte göra så mycket för att bilen vägrade stanna.
Så istället så slog jag av tändningen och sen på igen för att ratten inte låser sig och sen läger växellåda i P läge direkt samtidigt jag bromsar in och svänger åt sidan ! Jag hörde massa ljud som kom ut från växellådan men det sket jag i för jag var rädd om körkortet. Polis manen kom och pratade med mig medans mitt hjärta hull på att Hoppa ut ur kroppen. Jag förklarade situation till polismannen så som här och bad honom och testa
Och få testa och köra bilen själv så får han se själv att det är fel på bilen och att jag inte själv gasade med viljan.