Start > Körkortsforum > Måste jag göra om provet eller…

Måste jag göra om provet eller inte?

Mohammned 2018-05-01 12:29 ! Citera #
Hejsan,
Jag hade blivit dömd för upprepade fall av rattfylleri och påverkad av amfetamin under 2014, vilket gjorde att mitt körkort blev indraget. Under 2014-2018 bokade jag ganska många tider hos läkare så att jag kan få ett läkarintyg och sedan skulle skicka det vidare til Transportstyrelsen. Förra vecka fick jag massa av brev från TS att det ät möjligt för mig att få tillbaka körkortet. Men grejen är att, det första brevet stod att jag fick ansöka om utfärdande av körkort, körkortstillstånd utan krav förarprov samtidigt en faktura för tillverkningen av körkort. Det andra brevet var de villkoren för mitt körkort och körkortstillstånd. TS skrev inte så tydligt där, utan bara att jag måste lämna 6 prover till under sex kommande månader och körkortstillståndet skulle gälla med villkoret att jag skicka in läkarintyg om narkotika under november 2018. Det sista brevet fick jag ett bevis för körkortstillstånd där stod det massa av olika information på hur jag ska övningsköra och boka ett förarprov. Jag känner så förvirrad nu, jag har inte bott här så länge så kan inte förstå vad TS menas. Ska jag göra om provet eller inte?
T 2018-05-01 12:47 ! Citera #
Ja, du måste göra om både teori- och förarprov.
krille 2020-09-13 19:41 ! Citera #
Nej du behöver inte göra om förarprov och teoriprov om det står körkortstillstånd utan krav på förarprov. Utan bara skicka in proverna.

Senaste foruminläggen

Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2024 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   364 sidor   30 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Gratis körkortsfrågor