Hejsan,
Jag hade blivit dömd för upprepade fall av rattfylleri och påverkad av amfetamin under 2014, vilket gjorde att mitt körkort blev indraget. Under 2014-2018 bokade jag ganska många tider hos läkare så att jag kan få ett läkarintyg och sedan skulle skicka det vidare til Transportstyrelsen. Förra vecka fick jag massa av brev från TS att det ät möjligt för mig att få tillbaka körkortet. Men grejen är att, det första brevet stod att jag fick ansöka om utfärdande av körkort, körkortstillstånd utan krav förarprov samtidigt en faktura för tillverkningen av körkort. Det andra brevet var de villkoren för mitt körkort och körkortstillstånd. TS skrev inte så tydligt där, utan bara att jag måste lämna 6 prover till under sex kommande månader och körkortstillståndet skulle gälla med villkoret att jag skicka in läkarintyg om narkotika under november 2018. Det sista brevet fick jag ett bevis för körkortstillstånd där stod det massa av olika information på hur jag ska övningsköra och boka ett förarprov. Jag känner så förvirrad nu, jag har inte bott här så länge så kan inte förstå vad TS menas. Ska jag göra om provet eller inte?