Start > Körkortsforum > Hemsk Uppkörning

Hemsk Uppkörning

K 2018-04-23 12:22 ! Citera #
Kugga rejält idag. Underkänt i nästan alla punkter förutom två och provet blev avbrutet. Ingrepp skedde. Undrar om det är hänt någon innan. Hur gick ni över det mår sjukt dåligt. Kan köra men vet inte vad som hände har kört på trafikskola ett tag nu
Evelina 2018-04-23 14:09 ! Citera #
Hej! Jag förstår precis hur dåligt det känns, hur omotiverande det känns att gå vidare men du ska inte ge upp. Jag gav upp och nu 10 år efter tog jag tag i körkortet igen. Har förvisso sparat mig en hel del pengar men ge inte upp! Övningskör mycket, försök förstå nu varför du vart kuggad och ta sedan en revansch! Jag har varvat att plugga det teoretiska och övningskört mycket, det hjälper också till att förstå alla dessa regler när du väl är ute i trafiken.

Jag placerade mig fel i cirkulationsplatsen och vart kuggad. Tydligen räknades den som en tvåfilig rondell.
Sedan körde jag tokigt ut vid en utfart som jag absolut skulle ha stannat på. Spelar ingen roll hur fort personbilen körde som var tvungen att köra om mig, jag skulle ha stannat ändå för att undvika olycka.
I förrgår tog jag min revansch, jag berättade tidigare uppkörningar (klarade på min fjärde uppkörning). Och det kändes UNDERBART!

Ta nya tag, sätt upp personligt mål. Jag har hållt på ett år och har inte haft möjlighet att ens gå med en körskola. Du klarar detta om du lägger den sidan till. Jag önskar dig all lycka och hoppas jag peppade dig=)
Gäst 2018-04-23 14:53 ! Citera #
Om du vart underkänd på alla moment utom två, plus att inspektören fick ingripa så skulle jag tro att du bokade ditt körprov alldeles för tidigt!

Så det du kan göra nu är att övningsköra samt ta körlektioner på en körskola under en period innan du ens börjar tänka på att boka ett nytt körprov, för du är helt klart inte redo för att klara dig själv i trafiken ännu..
K 2018-04-23 14:56 ! Citera #
Håller med ska nog vänta med att köra upp. Men har två månader på mig innan min teori går slut....
K 2018-04-23 14:58 ! Citera #
Ingreppet skedde då en annan bil placera sig i fel rondell och ville köra där jag körde. Så tekniskt sätt gjorde jag inte fel utan höll mig vid rätt ställe.
Gäst 2018-04-23 15:17 ! Citera #
K 2018-04-23
Ingreppet skedde då en annan bil placera sig i fel rondell och ville köra där jag körde. Så tekniskt sätt gjorde jag inte fel utan höll mig vid rätt ställe.
Va jobbigt :| men oroa dig inte ! Träna på du!!
Gäst 2018-04-23 15:18 ! Citera #
K 2018-04-23
Kugga rejält idag. Underkänt i nästan alla punkter förutom två och provet blev avbrutet. Ingrepp skedde. Undrar om det är hänt någon innan. Hur gick ni över det mår sjukt dåligt. Kan köra men vet inte vad som hände har kört på trafikskola ett tag nu
Vart körde du upp
K 2018-04-23 15:22 ! Citera #
Gäst 2018-04-23
Vart körde du upp
Västerås
Emma 2018-04-23 16:01 ! Citera #
Hej jag förstår hur du känner , jag kämpade länge med mitt körkort under flera år. Jag kunde nästan bara köra på skolan. Jag hade svårt med de mesta , ex placering i rondellerna och backning m.m. Och växlingen. De var mycket slit och de va många gånger jag ville ge upp för jag mådde så dåligt och kände att jag aldrig skulle bli bättre. Gjorde en uppkörning som var katastrof , fick rött på allt förutom 2 grejer. Jag bokade ny tid ett halvår senare och började övningsköra en massa hemma (med en ny handledare) , jag valde även att gå över till automat körkort för de var bara det jag kunde köra med hemma. Jag är så glad för att jag inte gav upp för jag fick körkortet i onsdags. Nu i efterhand förstår jag inte att man kunde må så dåligt över körkortet men ge inte upp det är så värt det i slutändan, Lycka till :)
Gäst 2018-04-23 18:05 ! Citera #
K 2018-04-23
Kugga rejält idag. Underkänt i nästan alla punkter förutom två och provet blev avbrutet. Ingrepp skedde. Undrar om det är hänt någon innan. Hur gick ni över det mår sjukt dåligt. Kan köra men vet inte vad som hände har kört på trafikskola ett tag nu
Sånt händer kämpa på, för två år sedan blev fick jag ett ”avbrutet” uppkörning. Men gav inte upp och klara det!!
Håller på att ändra mitt körkort från automat till Manuell nu.

Senaste foruminläggen

Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2024 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   364 sidor   30 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Testa ett teoriprov