Start > Körkortsforum > Fick ni göra detta på Uppkörni…

Fick ni göra detta på Uppkörningen

Gäst 2018-04-24 09:32 ! Citera #
Jag backade inte heller runt hörn. Däremot blev jag tillsagd att göra en backparkering så jag gissar att någon slags backningsmanöver kan man med största sannolikhet förvänta sig.
Gäst 2018-04-24 15:34 ! Citera #
Någon form av backning får man alltid göra. Antingen backa in eller ut från en lucka, fickparkera eller backa runt hörn.
Valen 2018-05-15 21:22 ! Citera #
Jag fick backa runt ett hörn men behövde inte fickparkera. Den enda parkeringen jag gjorde var när vi kom tillbaka till trafikverket och skulle avsluta provet men det kändes inte som att han tänkte så mycket på hur jag parkerade då. Som säkerhetskontroll fick jag kolla bromsarna. Fick också göra en panikbromsning i 60 km/h som jag såg att någon annan fått göra, det tror jag inte är supervanligt?
Gäst 2018-05-15 23:05 ! Citera #
Fick kolla däck & fälgar (va bra väder). Momentet jag hade va att backa in mellan 2 bilar på en parkering... fick köra från farsta till haninge, parkerka, tillbaka till farsta. tack för lappen :)
Gäst 2018-05-15 23:11 ! Citera #
Valen 2018-05-15
Jag fick backa runt ett hörn men behövde inte fickparkera. Den enda parkeringen jag gjorde var när vi kom tillbaka till trafikverket och skulle avsluta provet men det kändes inte som att han tänkte så mycket på hur jag parkerade då. Som säkerhetskontroll fick jag kolla bromsarna. Fick också göra en panikbromsning i 60 km/h som jag såg att någon annan fått göra, det tror jag inte är supervanligt?
Ungefär var tionde uppkörning behöver inspektören enligt regler testa hård imbromsning, så det är inte särskilt vanligt nej, men det förekommer. Detta är vad de sade till mig på halkkörningen i alla fall :)
Gäst 2018-05-15 23:25 ! Citera #
Gäst 2018-05-15
Ungefär var tionde uppkörning behöver inspektören enligt regler testa hård imbromsning, så det är inte särskilt vanligt nej, men det förekommer. Detta är vad de sade till mig på halkkörningen i alla fall :)
Då är det ju vanligare än vad man tror om det ska ske på vart 10:de uppkörning.
En inspektör kan ju ha 10-15 uppkörningar om dagen, så med andra ord så sker detta dagligen :D
Gäst 2018-08-07 20:47 ! Citera #
Första uppkörningen fick jag fickparkera och på den andra fick jag backa runt hörn. Säkerhetskontrollen var att peka ut vätskorna under motorhuven. Ingen säkerhetskontroll andra gången.
Börje Kugg 2018-08-07 21:32 ! Citera #
Backning ska alltid ingå i någon form, det kan vara fickparkering, men vanligast är backning runt hörn eller backning in i en parkeringsruta.
Gäst 2018-08-08 00:01 ! Citera #
Fick backa in i parkerings ruta.

Säkerhetskontroll...nope, rätt ny Volvo så de sa skippa det.....så varierar där.
Gäst 2018-08-08 03:31 ! Citera #
Gäst 2018-08-08
Fick backa in i parkerings ruta.

Säkerhetskontroll...nope, rätt ny Volvo så de sa skippa det.....så varierar där.
Tror inte ett dugg på att du slapp göra säkerhetskontroll bara för att bilen var ”rätt ny”...
Det är inte åldern på bilen som du får köra som avgör om du får en säkerhetskontroll eller inte.
Så ljug lite till du ;)

Senaste foruminläggen

Rubrik
Inlägg
Senaste inlägget
5
I dag 13:17
8
I dag 09:49
Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2024 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   364 sidor   30 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Gratis körkortsfrågor