Start > Körkortsforum > Klarade min uppkörning idag i …

Klarade min uppkörning idag i Malmö!

Gäst 2018-04-20 11:17 ! Citera #
Jag är så glad! Fixade uppkörningen idag och uppskrivningen i tisdags. Bägge två på första försöket!

Jag vet hur mycket man sitter och läser om andras erfarenheter innan proven, så jag tänkte dela med mig av min.

Min inspektör var en helt vanlig kille i kanske 30-40årsåldern. Han var var ganska neutral i sättet, definitivt inte otrevlig utan tydlig och rakfram med hur allt skulle gå till. Min säkerhetskontroll hade jag rätt bra flyt på - kolla vindrutetorkare bak & fram och spola. Inga problem.

Vi rullade iväg i stadsmiljö en bit, än tyckte jag att allt gick bra. Inspektören frågade om jag ville prata eller föredrog att köra i tystnad vilket jag tyckte var schysst. Jag verkar göra fler misstag när jag pratar, så även fast det gjorde det lite stelare så valde jag att vara rätt tyst. Sedan tog han mig av på en lite mindre väg i Malmö, något slags industriområde. Vi körde där en liten bit och jag märkte direkt att det fanns flera högerregelskorsningar där jag såg till att vara uppmärksam. Sedan stack vi ut på motorvägen lite, han var bra med att vara tydlig i god tid vilken riktning vi skulle.

Via motorvägen (E6) tog vi oss ut på landsbygden mot Nordanå. Där fick jag göra lite vänstersväng, sedan bad han mig att vända på lämplig plats. Jag valde nära någon slags bondgård, jag var väldigt osäker på om vad jag gjorde var okej men i efterhand frågade jag om det och han sa att det gick fint att vända som jag gjorde.

Efter det fick jag visa att jag kunde göra en plötslig bromsning. Vi körde upp i 70, och när jag var redo sade han åt mig att bromsa. Han hade uppsikt för trafiken så jag kunde helt fokusera på bromsningen. Inga konstigheter egentligen, ratten rakt och var inte blyg för bromsen.

Sedan tog vi motorvägen tillbaka mot Malmö och Värnhemstorget. I en av de mindre rondellerna fick jag stanna lite plötsligt i cirkulationen bakom en lastbil, men det var egentligen lastbilens fel mer än mitt (han hade haft dålig uppsikt för en fotgängare).

Sedan var det bara raka vägen tillbaka till transportstyrelsen, jag fick parkera var och hur jag ville så jag gjorde bara en sväng in som jag förvisso fick rätta till en gång innan jag var nöjd. Jag var helt beredd på att höra att jag inte skulle bli godkänd, inte för att jag tyckte jag kört dåligt men för att något annat bara var för bra för att vara sant. När han sade att jag blivit godkänd och t o m gav mig beröm för att jag var duktig på att kolla speglar/döda vinkeln blev jag så glad att jag nästan brast ut i tårar.


Önskar alla som håller på och kämpar med körkortet ett STORT lycka till! Tro på er själva, kom ihåg att köra säkert och PLANERA/TITTA långt fram - om ni är beredda på vad som kommer långt fram har ni mycket mer tid på er att reagera och då är det faktiskt inte så svårt att köra säkert.

Puss och kram, trevlig helg <3
Gäst 2018-04-20 18:35 ! Citera #
Stort grattis! :)
Gäst 2019-03-16 23:56 ! Citera #
Vad bra stort grattis!
Gäst 2020-06-28 16:39 ! Citera #
Grattis :)
Gäst 2020-06-28 18:21 ! Citera #
Grattis!

Senaste foruminläggen

Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2024 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   364 sidor   30 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Testa ett teoriprov