Start > Körkortsforum > Hur ska jag våga?

Hur ska jag våga?

Gäst 2018-04-17 21:34 ! Citera #
Jag övningskörde i stan med min trafikskola igår och majoriteten av lektionen gick åt helvete. Mycket för att jag blir så stressad, vilket leder till motorstopp när jag ska iväg osv. Så nu är jag absolut livrädd för att göra om det. Samtidigt måste jag öva på stadstrafik, för landsväg och sånt där har jag inga problem alls med. Det är just i stan alla problem inträffar, så nu är jag jätterädd för att övningsköra i stan privat med mina föräldrar. Men det måste göras, då jag inte har råd med att ta hur många lektioner på trafikskola som helst. Hur ska jag våga mig ut i stadstrafiken igen? :( Har uppkörning om bara några veckor, så jag måste verkligen börja träna mer på att köra i stan. Annars måste jag flytta uppkörningen, vilket hade varit lite tråkigt. Finns det något knep för att inte vara så stressad och våga bege sig ut i stan? Tack på förhand!
Gäst 2018-04-17 21:56 ! Citera #
Genom att ta det i ditt tempo samt boka om uppkörningen, så blir du mindre stressad.
Gäst 2018-04-17 22:03 ! Citera #
Alla har varit nya i trafiken någon gång. Du har skylten där bak och då är det okej att vara långsam och få motorstopp. De flesta trafikanter förstår det. (förutom de idioter som finns, men de ska man inte bry sig om). Ta det lugnt så du gör allting rätt. Det kommer bli enklare med tiden. Angående uppkörningen tycker jag att du ska flytta fram då jag inte tror att du kommer hinna bli redo tills dess. Bättre att övningsköra lite för mycket än för lite innan uppkörningen. Blir ju bara tråkigt om du kuggar.

Lycka till med övningskörningen! :)

Senaste foruminläggen

Rubrik
Inlägg
Senaste inlägget
5
I dag 06:09
94
I dag 05:55
Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2024 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   364 sidor   30 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Gratis körkortsfrågor