Usch

Hejhej 2018-04-17 16:51 ! Citera #
Hade min tredje uppkörning idag, blev såklart kuggad, igen suck.....
Förra gången fick jag en skön snubbe som berömde mig i det mesta, bara att jag blev kuggad av honom pga att han tyckte att jag körde lite för fort och borde köra försiktigare. Absolut, jag kör bättre nu och är försiktig, kollar döda vinkeln, blinkar, osv. Idag när jag körde upp så hade jag också en tjej som gav ett skönt inttryck och sa att ”det ej gör något om man gör lite små fel”, så jag kör som vanligt. Kanske lite försiktigare än väntat, men så blir jag kuggad pga det? Att jag kör försiktigt? Känns omöjligt o få körkort, att de inspektörerna bara vill tjäna pengar och är petiga på varenda grej! Hopplöst!! Varför säger hon då att det inte gör något om man gör något litet fel? Undra själva hur de tog körkortet.....
Jag har nu bokat nu tid igen som är om 6 månader.... :x
Gäst 2018-04-17 17:47 ! Citera #
Det beror ju på vad man gör för slags fel. Om man kör överdrivet försiktigt så blir man istället långsam vid korsningar och ett hinder för andra trafikanter och visar inte att man litar på sig själv oh vet vad man gör och har god uppsikt. Men kör man för snabbt i vissa situationer visar det att man inte har ett så bra riskmedvetande och kan då bli en fara för andra. Därför är det viktigt att lära sig köra lagom försiktigt. Inte överdrivet, men kunna bedöma när man ska vara extra försiktig och när man inte behöver köra lika försiktigt (men självklart ska man alltid vara försiktig och visa riskmedvetande, bara inte för mycket).

Öva mer så kommer du nog snart klara det. Kör du inte på trafikskola skulle du ju kunna ta en eller tvålektioner så de kan göra en bedömning av vad du kan och kanske behöver öva mer på.
Lycka till på din nästa uppkörning! :)
Hejhej 2018-04-17 18:02 ! Citera #
Åh du gjorde min dag, tack ska tänka på det tills nästa gång :) Nu har jag lite längre tid dessutom o öva mer 8-)

Senaste foruminläggen

Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2025 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   367 sidor   31 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2025 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2025 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Gratis körkortstest