Start > Körkortsforum > Säkerhetskontroll?

Säkerhetskontroll?

Gäst 2018-04-17 12:09 ! Citera #
Hej för cirka ett par månader sedan hade jag mitt teoriprov som jag klarade på första försökte samt uppkörning som jag tyvärr kugga. Nu i augusti så har jag uppkörning igen, undrar dock om jag måste göra om säkerhetskontroll delen då jag redan har klarat av den? Tack i förväg :)
Gäst 2018-04-17 12:16 ! Citera #
Om du tar med dig lappen från första kuggningen är det möjligt att du slipper göra om säkerhetskontrollen.

OBS det är inte 100% garanti att du slipper, och du ska ju kunna en säkerhetskontroll oavsett, så se till att du kan det också! :)
Gäst 2018-04-17 13:04 ! Citera #
Nej du kommer inte klara dig från att slippa göra en ny säkerhetskontroll eftersom dina 2 månader har gått ut som du har på dig. När dom har gjort det så kommer man göra en helt ny säkerhetskontroll när man kommer till en ny uppkörning.

Men seriöst, hur svårt är det med en säkerhetskontroll??? :D
Gäst 2018-04-17 13:32 ! Citera #
Hahaha svårt är det inte, kan lika gärna utföra kontrollen spelar egentligen ingen roll. Dock undrade jag då min kompis hade sin uppkörning i oktober och tyvärr kuggade och andra tillfället var igår och hon fick körkortet. Då hon redan hade klarat av kontrollen så behövde inte göra om den :)
Gäst 2018-04-17 14:09 ! Citera #
Gäst 2018-04-17
Hahaha svårt är det inte, kan lika gärna utföra kontrollen spelar egentligen ingen roll. Dock undrade jag då min kompis hade sin uppkörning i oktober och tyvärr kuggade och andra tillfället var igår och hon fick körkortet. Då hon redan hade klarat av kontrollen så behövde inte göra om den :)
Då hade ”din kompis” tur eftersom en ny säkerhetskontroll SKA göras om sina 2 månader har gått ut, och det oavsett om man klarade den första gången. För det blir ju som en helt ny uppkörning, och då ska säkerhetskontrollen ingå.
Däremot kan man slippa den om man gör en ny uppkörning inom 2 månader, men det är inte heller säkert, då är det upp till inspektören att avgöra det.
Gäst 2018-04-17 14:46 ! Citera #
Gäst 2018-04-17
Då hade ”din kompis” tur eftersom en ny säkerhetskontroll SKA göras om sina 2 månader har gått ut, och det oavsett om man klarade den första gången. För det blir ju som en helt ny uppkörning, och då ska säkerhetskontrollen ingå.
Däremot kan man slippa den om man gör en ny uppkörning inom 2 månader, men det är inte heller säkert, då är det upp till inspektören att avgöra det.
Jaha okej :)

Senaste foruminläggen

Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2025 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   367 sidor   31 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2025 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2025 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Testa ett teoriprov