Start > Körkortsforum > Hjälp det GUNGAR i 1a växel

Hjälp det GUNGAR i 1a växel

asdf 2018-04-15 13:52 ! Citera #
Jag har ett irriterande moment, när jag ska stanna för väjningsplikt, och sen köra ut i 1ans växel så typ gungar jag fram.. o de går långsamt, tills jag efter en stund får in 2na växeln o efter de inga problem , det bara 1ans som ja får bilen o gunga lite för mycket, väldigt amatörmässigt !
Gäst 2018-04-15 16:37 ! Citera #
Vet inte om jag förstått dig rätt, men kanske är det att du inte trycker ner kopplingen när du kör långsamt i ettans växel. DÅ blir det ju ryckigt. Så om det är så du menar så kan du testa att trycka ner kopplingen när den börjar rycka/gunga och se om det blir bättre.
Nick 2018-05-06 08:55 ! Citera #
asdf 2018-04-15
Jag har ett irriterande moment, när jag ska stanna för väjningsplikt, och sen köra ut i 1ans växel så typ gungar jag fram.. o de går långsamt, tills jag efter en stund får in 2na växeln o efter de inga problem , det bara 1ans som ja får bilen o gunga lite för mycket, väldigt amatörmässigt !
Låter som att du är för snabb upp med kopplingen. Öva på samspelet med qtt höja kopplingen samt ge grundgas och ha inte för bråttom.

Senaste foruminläggen

Rubrik
Inlägg
Senaste inlägget
5
I dag 19:44
1
I dag 14:05
Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2024 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   364 sidor   30 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Testa ett teoriprov