Start > Körkortsforum > Tog mitt körkort på 2a försöke…

Tog mitt körkort på 2a försöket

Andreas Möller 2018-04-08 17:49 ! Citera #
Vad är era erfarenheter inom vägen till körkortet. Min första uppkörning gick inte så lyckat. Fick kolla bromsarna. Och senare när jag körde ut på en landsväg gasade upp för tidigt på där det skulle bli 100. Ökade innan skylten och blev kuggad med all rätt. Fast inspektören gjorde mig så fruktansvärt nervös han var lite bitter vet ej varför, hade kanske bråttom. Körde upp i Eslöv Skåne. Med trafikskolan och deras bil en Volvo v60 t4 en 2015-2016
Man får uppvärmning innan provet. Bilen är väldigt lätt att köra måste jag säga, väldigt lätt koppling om man nu jämför med bilen jag tränade med privat en vw polo 1,2 15. Som nästan alla lägen krävde grundgas för att komma iväg. Mitt andra försök blev lyckat fick en trevlig instruktör som direkt gav ett positivt intryck. Behövde inte göra någon säkerhetskontroll. Han nämde att du ska inte hänga upp dig på föregående lektion. så vi körde iväg direkt och han började snacka om olika saker. Som tex jobb o.s.v och det kändes bra hela vägen. Dom misstagen jag gjorde första uppkörningen eliminerande jag på denna uppkörning. Och det kändes bra och var nästan helt övertygad om att det var godkänt när vi parkerade vid Trafikverket efteråt. Och det var det sån härlig känsla måste jag säga. Och det känns nästan forfarande konstigt att ha körkort. Gjorde ingen parkering i någon av uppkörningarna. Har nu provkört en 2009 Chevrolet Corvette c6 som en kompis äger. Vilket monster åk. Tyvärr inget som man har råd med för tillfälligt. Vad är era erfarenheter under era uppkörningar.
Gäst 2018-04-08 22:12 ! Citera #
Bra jobbat! Stort grattis! :)
Gäst 2018-04-08 22:25 ! Citera #
Grattis till körkortet och kör försiktigt..

Senaste foruminläggen

Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2025 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   367 sidor   31 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2025 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2025 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Gratis körkortstest