Start > Körkortsforum > Frågor om statistik?

Frågor om statistik?

Gäst 2018-04-07 00:52 ! Citera #
Hur många av er som gjort teoriprovet har fått frågor kring statistik? Det är en jävla drös med siffror och procent som man plöjer igenom. Hur mycket krut bör man lägga på att få dessa att sitta? Helt meningslöst känns det som. Kan förstå att man kanske bör ha något hum om hur mycket folk som omkommer varje år och hur många som skadas osv. Men t ex att Ungefär 30 % av alla dödsolyckor är singelolyckor, Ungefär 40 % av alla singelolyckor sker när det är mörkt och i gryningen och nästan 50 % av alla förare som omkommer i singelolyckor är alkoholpåverkade.

Det bara pumpas på med sånt hela tiden i varje kapitel och del...

Vad säger ni? Bör man lägga någon större vikt vid dessa...?
Gäst 2018-04-07 14:05 ! Citera #
Ja det ska du absolut lära dig, jag fick 4-5 frågor om det på mitt prov...
Och hade jag inte kunnat det så hade jag kuggat då jag bara fick 53 rätt på provet, dock godkänd, men räknar med bort dom 4-5 frågorna som jag fick gällande statistiken så hade jag kuggat..
Gäst 2018-04-08 22:09 ! Citera #
Fick själv inte en enda fråga om något sånt, men det kan absolut komma
Gäst 2018-04-08 22:28 ! Citera #
Tack för era svar! Jag läser på om det men kommer inte lägga allt för stor vikt i det.

Senaste foruminläggen

Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2025 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   367 sidor   31 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2025 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2025 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Gratis körkortstest