Start > Körkortsforum > Rondell med hjälplinjen?

Rondell med hjälplinjen?

Fay94 2018-04-04 12:37 ! Citera #
Hej!
Är det någon som lär sig i en rondell att köra med hjälplinjen? jag vet inte om det viktigt moment i att klara körkortet så därför frågar jag har, och min underbara trafiklärare lägger viktigt vid hjäplinjerna
Gäst 2018-04-04 13:49 ! Citera #
Har tagit körkort men har aldrig hört talas om hjälplinjen. Det var inget min körlärare någonsin sa nåt om. Tror därför inte det är så viktigt så länge du bara kan köra genom en rondell på rätt sätt.
Gäst 2018-04-04 15:21 ! Citera #
Menar du om linjen som hjälper dig glida över i rätt körfält när du är på väg ut?

Tycker den krånglar till det, sist jag gjorde en låtsasuppkörning med min trafikskola så klagade han på att jag gjorde vanligt filbyte i circkulationsplatsen istället för att använda hjälplinjerna.. Men tänk så tror man att det finns linjer och så kommer inga så missar man sitt filbyte istället :D

Senaste foruminläggen

Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2024 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   364 sidor   30 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Gratis körkortsfrågor