Start > Körkortsforum > Kuggad pga att det tog lång ti…

Kuggad pga att det tog lång tid

Kami 2018-03-28 16:14 ! Citera #
Idag har jag kört upp och tllt var perfekt men tyvärr så fick jag inte godkänd pga att det har tafit lång tid att parkera. Det var trångt i parkeringen och mycket folk fram för coop. Men jag lyckades bakparkera rätt han var nöjd med det men han sa att jag inte får godkänd för att det tog lång tid.
Och nu undrar jag finns det något begränsad tid för det? :(
B 2018-03-28 18:58 ! Citera #
Kami 2018-03-28
Idag har jag kört upp och tllt var perfekt men tyvärr så fick jag inte godkänd pga att det har tafit lång tid att parkera. Det var trångt i parkeringen och mycket folk fram för coop. Men jag lyckades bakparkera rätt han var nöjd med det men han sa att jag inte får godkänd för att det tog lång tid.
Och nu undrar jag finns det något begränsad tid för det? :(
Körde du upp i sollentuna?
Hände mig samma sak, de är för petiga där!!!
inspektörn 2018-03-28 18:59 ! Citera #
Parkeringen skall utföras rutinmässigt! Tar det lång tid är det inte en rutinmässig manövrering helt enkelt! Det är alltså inte antalet sekunder som är avgörande utan hur man gör momentet!
Kami 2018-03-28 20:23 ! Citera #
Men inspektören sa att det tog lång tid men parkeringen var bra?
Göteborgarn 2018-03-28 20:40 ! Citera #
Kami 2018-03-28
Men inspektören sa att det tog lång tid men parkeringen var bra?
Ja, men om vi säger att en person tar 30 min på sig att parkera perfekt i mitten av rutan, men i och med det stör andra bilar runt om kring och släpper ut onödiga avgaser.

Själva positionen av fordonet är bra, men parkeringsprocesen är inte bra.
Kami 2018-03-28 20:48 ! Citera #
Göteborgarn 2018-03-28
Ja, men om vi säger att en person tar 30 min på sig att parkera perfekt i mitten av rutan, men i och med det stör andra bilar runt om kring och släpper ut onödiga avgaser.

Själva positionen av fordonet är bra, men parkeringsprocesen är inte bra.
Sammanlagt 10 min hitta plats och sedan parkera sade han själv. En person som hållar på med i 30 min då måste du veta att han inte kan parkera eller va säger du?
Gäst 2018-03-28 20:58 ! Citera #
Kami 2018-03-28
Sammanlagt 10 min hitta plats och sedan parkera sade han själv. En person som hållar på med i 30 min då måste du veta att han inte kan parkera eller va säger du?
Tog det 10 minuter(!!) för dig att hitta plats och parkera? Det är ju jättelång tid!
Gäst 2018-03-28 23:49 ! Citera #
Kami 2018-03-28
10 minuter!!!!

Så lång tid har vi på oss när vi ska backa med lastbil + släp när vi gör våran uppkörning och backningsprocess..
Så jag förstår att du blir kuggad om du behöver så pass lång tid på dig fast du sitter i en liten sketen personbil :D

Senaste foruminläggen

Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2025 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   367 sidor   31 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2025 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2025 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Gratis körkortsfrågor