Start > Körkortsforum > Bokat uppkörning

Bokat uppkörning

Chris 2018-03-23 08:33 ! Citera #
Hejsan! En fråga jag har bokat uppkörning den 11 aprill. Nu får jag reda på att min körskolelärare säger att jag behöver 12-15 mera lektioner som kommer kosta mig 12-13 tusen kronor. Trafikskolan inte har någon bil tillgänglig att låna ut och att de inte finns någon körskolalärare tillgänglig som kan följa med. Trafikverket säger att jag inte kan betala 400-800kr mer för låna en bil då de inte finns någon tillgänglig.

Vad gör jag nu? Att boka om betyder vänta 1 månad till. Kan dock göra kunskapsprovet och sedan leta uppkörningstid
Gäst 2018-03-23 08:36 ! Citera #
Vad gör du nu?
Avbokar körprovet och väntar, eftersom du inte kan köra upp utan en bil.

Alternativt lånar en bil som uppfyller kraven som trafikverket har, dubbelkommando och extra speglar.
Chris 2018-03-23 13:38 ! Citera #
Går det inte att hyra någon bil som uppfyller kraven? Borde väl inte vara svårt att hitta?
Chris 2018-03-23 13:39 ! Citera #
Trafikverket hade inga lediga bilar. Ska kolla om man kan hyra via någon annan trafikskoan/företag..
Gäst3 2018-03-23 13:44 ! Citera #
Chris 2018-03-23
Trafikverket hade inga lediga bilar. Ska kolla om man kan hyra via någon annan trafikskoan/företag..
Vissa bilfirmor har godkända bilar som man kan hyra om man ska ha en uppkörning.
Andra trafikskolor brukar inte vara allt för glada över att låna ut en bil till en person som inte är inskriven hos dom. Dessutom kan dom behöva alla deras bilar själv nu när många vill ha körkort till sommaren.
Gäst 2018-03-26 16:17 ! Citera #
Bokade du via trafikskolan? Tycker i så fall att de borde se till så att du har en bil till din uppkörning.

Annars borde du, som alla andra skrivit, avboka den och hitta en ny tid. Då kan du ju också fundera på om du skulle flytta fram teoriprovet också så att tiden inte går ut och du måste göra om det och uppkörningen hamnar för långt fram eller om du skulle kugga.

Senaste foruminläggen

Rubrik
9
I dag 19:38
4
I dag 18:10
11
I dag 18:00
Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2025 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   367 sidor   31 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2025 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2025 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Teoriprov, gratis demo