Start > Körkortsforum > Uppehåll i övningskörning prec…

Uppehåll i övningskörning precis innan uppkörning

Gäst 2018-03-21 15:16 ! Citera #
Jag kuggade min första uppkörning och har bokat ny tid till mitten av maj. Jag har ingen möjlighet att övningsköra privat och körskola är fullbokad så jag kunde bara boka 1 lektion. Har ni några tips eller idéer på hur man ska komma ihåg allt från tidigare övningskörningar?
Gäst 2018-03-21 17:28 ! Citera #
Jag tänker att antingen får du flytta fram uppkörningen tills du har fått köra fler lektioner eller så får du vänta och se om du får nya tider på körskolan. Men om du bara kör en lektion så hinner du ju inte öva tillräckligt mycket på det du kuggade på och då blir också risken större att du kuggar igen.
T 2018-03-21 19:14 ! Citera #
Vad kuggade du på? Svårt för oss att veta hur mycket mer du behöver öva. Körning handlar egentligen inte så mycket om att ”komma ihåg” grejer utan om att göra momenten på ett naturligt sätt. Du ska exempelvis inte behöva ”komma ihåg” att blinka när du ska svänga utan det ska vara en självklar grej.

Senaste foruminläggen

Rubrik
Inlägg
Senaste inlägget
1
I dag 08:41
7
I dag 08:29
3
I dag 07:23
Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2024 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   364 sidor   30 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Gratis körkortsfrågor