Start > Körkortsforum > Testa Automat

Testa Automat

F 2018-03-16 11:59 ! Citera #
Har kört upp för manuell via trafikskola men kuggat så tänkte testa automat för då är det ett moment mindre.

Så jag undrar ni som tagit körkort för automat. Vad ska jag tänka på när jag kör automat, är det nåt speciellt vid tex miljövänlig körning.
Gäst 2018-03-16 14:54 ! Citera #
Vad kuggade du på då.......:?
Gäst2 2018-03-16 16:51 ! Citera #
Exakt min fråga också som ”Gäst” frågade...
Vad kuggade du på?
Det kan ju vara nått som absolut inte har med själva växlingsprocessen att göra, så då spelar det ju verkligen ingen roll om du kör manuell eller automat :D
Nick 2018-03-17 10:09 ! Citera #
Ge det lite tid. Dumt att ge upp på en sådan enkel, grundläggande sak när du kommit såpass långt.
Gäst2 2018-03-17 10:28 ! Citera #
Menar du att ett ”moment” mindre innebär att du slipper växla?

Eller vilket moment tänker du att du slipper?
Gäst2 2018-03-17 10:30 ! Citera #
Jag körde upp för automat förra veckan, precis som med manuell så bör du motorbromsa vid vissa tillfällen. Släppa gasen bara. Sedan behöver du inte tänka på så mycket mer. Hålla jämn fart tex. :)
Gästen 2018-03-17 12:45 ! Citera #
Jag kan förstå att det är fler och fler som tar automatkörkort...
Och det är oftast inte för att dom inte kan lära sig växla som är problemet, utan det jag har hört så är det den lilla förmågan som heter tålamod som tryter. Många, inte alla, men väldigt många har inte tålamodet att ta en eller två extra lektioner för att lära sig köra manuellt, utan allt ska ske så jäkla fort nuförtiden. Jag fattar inte varför?
Frågar man någon som vill byta till automat så får man höra väldigt ofta att ”Ja men mina kompisar har ju körkort, och dom har tagit för automat.” Jaha...och??
Varför ska DU göra som dina kompisar?
Är du inte en egen individ som gör som du själv vill?

Jag tycker det tyder lite på omognad om man faller för grupptryck och gör som sina kompisar har gjort!
Så om man tycker att det är jobbigt att köra bil och samtidigt hålla på att växla, så tar för guds skull ett par extra lektioner så att ni lär er det, det är inte speciellt svårt. När ni väl kan det och står där med ett körkort i handen och kan köra ALLA slags bilar så kan jag lova att era kompisar kommer känna sig lite dumma som inte gjorde samma sak. För dom får ju nämligen inte köra ALLA bilar eftersom dom bara har automatkörkort...
Gäst 2018-03-17 16:21 ! Citera #
Gästen 2018-03-17
Jag kan förstå att det är fler och fler som tar automatkörkort...
Och det är oftast inte för att dom inte kan lära sig växla som är problemet, utan det jag har hört så är det den lilla förmågan som heter tålamod som tryter. Många, inte alla, men väldigt många har inte tålamodet att ta en eller två extra lektioner för att lära sig köra manuellt, utan allt ska ske så jäkla fort nuförtiden. Jag fattar inte varför?
Frågar man någon som vill byta till automat så får man höra väldigt ofta att ”Ja men mina kompisar har ju körkort, och dom har tagit för automat.” Jaha...och??
Varför ska DU göra som dina kompisar?
Är du inte en egen individ som gör som du själv vill?

Jag tycker det tyder lite på omognad om man faller för grupptryck och gör som sina kompisar har gjort!
Så om man tycker att det är jobbigt att köra bil och samtidigt hålla på att växla, så tar för guds skull ett par extra lektioner så att ni lär er det, det är inte speciellt svårt. När ni väl kan det och står där med ett körkort i handen och kan köra ALLA slags bilar så kan jag lova att era kompisar kommer känna sig lite dumma som inte gjorde samma sak. För dom får ju nämligen inte köra ALLA bilar eftersom dom bara har automatkörkort...
Håller fullständigt med!

Senaste foruminläggen

Rubrik
Inlägg
Senaste inlägget
4
I dag 06:14
1
I går 07:24
Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2024 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   364 sidor   30 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Gratis körkortsfrågor