Start > Körkortsforum > Se resultatet (antal rätt)

Se resultatet (antal rätt)

Filip 2018-03-15 18:45 ! Citera #
Gjorde teoriprovet och fick godkänt, när jag gjorde klart så stod det bara godkänt och inte hur många rätt jag fick.

Är bara lite nyfiken hur många fel jag fick, är detta möjligt att få reda på något sätt?
Gäst 2018-03-15 19:38 ! Citera #
Vad teoriprovet svårt många säger att det ska vara svårare nu.
Gäst 2018-03-15 20:08 ! Citera #
Filip 2018-03-15
Gjorde teoriprovet och fick godkänt, när jag gjorde klart så stod det bara godkänt och inte hur många rätt jag fick.

Är bara lite nyfiken hur många fel jag fick, är detta möjligt att få reda på något sätt?
Du borde fått det på din mejl direkt efter.
Kollat mejlen?
Annars fick man hämta ut resultatet i receptionen innan man gick.
Annars, om du loggar in på boka prov sidan på Trafikverkets hemsida via ditt BankID finns provresultatet där under dina prov.
Gäst 2018-03-15 20:35 ! Citera #
Gäst 2018-03-15
Vad teoriprovet svårt många säger att det ska vara svårare nu.
Hej,
Jag gjorde teoriprovet förra veckan.
Jag hade knappt läst ut boken och gjort ca 10 onlinetester på Elevcevtralen och klarade provet på första försöket med stor marginal.
Var övertygad om att jag skulle kugga innan jag ens kom dit.
Trodde det skulle vara jättesvårt när man hör om alla som kuggar.
Plus att jag har ADHD med världens sämsta koncentrationsförmåga och arbetsminne gick det vägen.
Är fortfarande i chock!
Jag ansökte inte om nån extra tid eller att göra det muntligt som jag vet att man kan få med en neuropsykiatrisk funktionsnedsättning.
Jag hade 50min precis som alla andra.
När frågorna kom blev jag så förvånad över hur extremt lätta frågor det var!
Provet var så enkelt!!
Jag har lärt mej det mesta i praktiken genom all körning med trafikskolan.
Jag har knappt övningskört hemma, jag har gjort i princip all körning på trafikskolan.
Det är inte så svårt som alla säger!
Så länge man är påläst och väl förberedd.
Många gör provet fast dom inte är redo.
Kan man trafikregler, har förståelse för risker och samspelet med andra trafikanter klarar man provet.
Det man ska vara uppmärksam på gällande frågorna är hur frågan är uppbyggd. Särskilt på orden som bör, skall, lämpligast, måste osv..
Vissa frågor kan ha flera ”rätta” svar men situationen är unik och då är dom orden viktiga för att förstå vad som är rätt i just den situationen/rätta svaret på frågan.
Tex får du en bild på en situation där mötande har väjningsplikt mot dej men just där och då är det något som gör att det är LÄMPLIGARE att du låter den köra först.

Är du förberedd kommer du klara det!
Det är INTE så svårt som folk säger!
Du kommer klara det!
Lycka till :)
Jonas 2018-08-18 00:18 ! Citera #
Wow, tack! Vilken motivation du ger mig nu! Sitter just nu och övar en massa teoriprov på mobilen och hittade detta. Höll på att ta körkort 2005 men kuggade på teoriprovet. Gav tyvärr upp. Men nu kör jag med morsan 3 dagar i veckan fler nu e det allvar. Tack för din underbara motivation. Det behövde jag.

Mvh/Jonas
Gabriel Hasbo 2019-01-22 11:02 ! Citera #
52
Gäst3 2019-01-22 13:14 ! Citera #
Jonas 2018-08-18
Wow, tack! Vilken motivation du ger mig nu! Sitter just nu och övar en massa teoriprov på mobilen och hittade detta. Höll på att ta körkort 2005 men kuggade på teoriprovet. Gav tyvärr upp. Men nu kör jag med morsan 3 dagar i veckan fler nu e det allvar. Tack för din underbara motivation. Det behövde jag.

Mvh/Jonas
Läs boken istället för att bara plugga en massa prov på internet...
Men du kanske är ute efter att bara ytinlära dig för att klara provet, och sedan kunna glömma allt?
H 2019-02-05 22:46 ! Citera #
Gäst3 2019-01-22
Läs boken istället för att bara plugga en massa prov på internet...
Men du kanske är ute efter att bara ytinlära dig för att klara provet, och sedan kunna glömma allt?
Men varför attityden? Låt folk plugga hur de vill
Gäst 2019-02-06 14:08 ! Citera #
H 2019-02-05
Men varför attityden? Låt folk plugga hur de vill
Det är väl bättre att möta en säker förare som vet vad som gäller än att möta en förare som har glömt det mesta?
Jag tycker det var ett bra inlägg den personen gjorde
Allvetaren 2022-08-05 20:26 ! Citera #
H 2019-02-05
Men varför attityden? Låt folk plugga hur de vill
Nej... Är du ute i trafiken ska du se till att vara trafiksäker. Klarar man inte det låter man bli.

Senaste foruminläggen

Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2024 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   364 sidor   30 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Teoriprov, gratis demo