Start > Körkortsforum > Någon mer som tar körkortet i …

Någon mer som tar körkortet i smyg?!

Smygarn 2018-03-06 10:27 ! Citera #
Hej hej!

För flera år sedan försökte jag ta körkort och jag var nog inte riktigt redo när jag körde upp för jag kuggade en massa gånger, till slut gick mitt teoriprov ut och mina pengar tog slut så jag lade det på hyllan.

Det var jättejobbigt att behöva berätta för vänner och familj gång på gång att jag hade misslyckats med min uppkörning.

Så nu när jag börjat jobba på att ta kortet igen vet i princip ingen om det - bara min flickvän vet, ingen i min familj och inga vänner eller kollegor vet om det!

Jag ser verkligen fram emot att få överraska dem med att dra fram kortet helt plötsligt men samtidigt är det lite svårt att hålla sig för att berätta ibland - vill bara prata av mig om lektioner, teorifunderingar eller nervositet kring uppkörning. Därför jag kikade in här på forumet istället så jag har någon att prata med :lol:
sos 2018-03-06 11:08 ! Citera #
Lycka till
Gäst 2018-03-06 12:30 ! Citera #
Jag gjorde nått liknande när jag tog körkort, eller alla visste att jag hade tagit körlektioner. Men ingen visste om hur jag låg till, och jag sa inget till någon när det var dags för både teoriprov och körprov, just av den anledningen som du skrev om. Att det skulle vara otroligt jobbigt att behöva berätta för alla som frågar att man misslyckades.

Men som tur var så klarade jag bägge proven på första försöket, när jag två dagar senare hade fått mitt körkort på postens utlämningsställe så åkte jag direkt och hämtade ut det för att därefter köra raka vägen hem till mamma som bor i en annan stad.. Hon vart lite chockad när jag kom körandes i en bil..Hoppade ut bilen och skrek..Tadaaaa!!! Jag har körkort!!!
Det vart ett möte som jag sent kommer glömma.. :D
Smygarn 2018-03-06 13:11 ! Citera #
Gäst 2018-03-06
Jag gjorde nått liknande när jag tog körkort, eller alla visste att jag hade tagit körlektioner. Men ingen visste om hur jag låg till, och jag sa inget till någon när det var dags för både teoriprov och körprov, just av den anledningen som du skrev om. Att det skulle vara otroligt jobbigt att behöva berätta för alla som frågar att man misslyckades.

Men som tur var så klarade jag bägge proven på första försöket, när jag två dagar senare hade fått mitt körkort på postens utlämningsställe så åkte jag direkt och hämtade ut det för att därefter köra raka vägen hem till mamma som bor i en annan stad.. Hon vart lite chockad när jag kom körandes i en bil..Hoppade ut bilen och skrek..Tadaaaa!!! Jag har körkort!!!
Det vart ett möte som jag sent kommer glömma.. :D
Haha gud vad kul!

Det roligaste hade varit om jag kunde skaffa en bil och köra hem till mamma med den som överraskning. Men när/om jag väl får kortet så kommer jag nog vilja ringa henne sekunden det händer :lol:
Gäst 2018-03-11 16:52 ! Citera #
Alla runt omkring mig visste att jag övningskörde, både vänner familj, släkt och vissa mindre bekanta. Men när jag skulle köra upp berättade jag bara för min familj och mina närmsta vänner för annars hade det blivit för jobbigt om jag kuggat. Dessutom blir det roligare när man tagit det. Jag körde på samma dag som min uppkörning själv hem till min mormor och morfar och de blev jätteglada när de förstod att jag fått mitt körkort. Känns nästan som när man precis kom hem och berättade för föräldrarna att man var godkänd igen. Bästa dagen i mitt liv. Hade jag berättat för alla och sen kuggat så hade det ju blivit jättejobbigt varje gång någon frågade eftersom jag skulle bli påmind om mitt misslyckande hur hela tiden. Men det slapp jag... :lol:
Gäst 2018-03-11 18:10 ! Citera #
Jag ska också ta mitt körkort i smyg! Precis som du försökte jag för en massa år sedan, men jag kom aldrig ens till uppkörningen. Övningskörde några gånger, gjorde riskettan - och sen gav jag bara upp! Nu känner jag mig mycket mer redo att ta körkortet. Har uppkörning om bara ett par veckor och när jag lyckas ta kortet ska jag också köra hem till min familj och överraska dem, för ingen av dem har en aning om att jag övningskör :D
Smygarn 2018-04-20 12:35 ! Citera #
Hej alla!

Nu har jag tagit körkortet! Jag ringde direkt till mamma, kunde inte hålla mig, SNACKA om att hon blev överraskad :lol:

Resten av familjen vet inte om det än så jag tänkte komma körande och se hur de reagerar 8-)

Trevlig helg alla
Gäst 2018-04-20 13:01 ! Citera #
Smygarn 2018-04-20
Hej alla!

Nu har jag tagit körkortet! Jag ringde direkt till mamma, kunde inte hålla mig, SNACKA om att hon blev överraskad :lol:

Resten av familjen vet inte om det än så jag tänkte komma körande och se hur de reagerar 8-)

Trevlig helg alla
Gud vad roligt, jag har undrat lite hur det har gått för dig :) (Det var jag som skrev att jag åkte hem till mamma)

Kan tänka mig att din mamma fick sig ett glädje tjut i luren :D

Och om du har bil att köra med idag så har du verkligen prickat in helt rätt dag för lite bilkörning, med tanke på kanonvädret som vi har..(åtminstone här där jag bor) Det finns inget härligare än att köra bil när det fint väder :D

Kör ofta, men kör försiktigt!

GRATTIS

Senaste foruminläggen

Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2025 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   367 sidor   31 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2025 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2025 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Testa ett teoriprov