Start > Körkortsforum > Pensionärer olycksrisk störst?

Pensionärer olycksrisk störst?

Elli 2018-02-22 19:48 ! Citera #
8-) Jag fick en fråga på teoriprovet här om dagen och hittar inget svar någonstans. Frågan var, vilken typ av olyckor är pensionärer mest inblandade i? Alternativen som var rimligast och de jag valde mellan var singelolyckor och korsningar. Nu undrar jag vad som är det rätta svaret.
matilda 2018-02-22 22:08 ! Citera #
Hm! Det jag läst är att lite äldre människor ofta undviker situationer som ställer stora krav på uppmärksamhet mm, men kan inte svaret på frågan tyvärr :
Gäst 2018-02-22 22:17 ! Citera #
Elli 2018-02-22
8-) Jag fick en fråga på teoriprovet här om dagen och hittar inget svar någonstans. Frågan var, vilken typ av olyckor är pensionärer mest inblandade i? Alternativen som var rimligast och de jag valde mellan var singelolyckor och korsningar. Nu undrar jag vad som är det rätta svaret.
Oj denna fråga känner jag igen! Och jag vill minnas att det är korsningar som är rätt svar, men varför det kommer jag inte i håg, kolla i körkortsboken
Gäst 2018-02-22 22:19 ! Citera #
Gäst 2018-02-22
Oj denna fråga känner jag igen! Och jag vill minnas att det är korsningar som är rätt svar, men varför det kommer jag inte i håg, kolla i körkortsboken
Korsningar är rätt svar:)
Gäst 2018-02-22 22:38 ! Citera #
Ja korsningar är rätt svar för att deras reaktioner är ju inte på topp, och då kan dom inte hinna läsa av trafiken lika bra längre, och det kan orsaka korsningsolyckor...

(Ett tips är ju att läsa på teorin ordentligt så att det fastnar när man väl läser teorin :D )

Senaste foruminläggen

Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2025 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   367 sidor   31 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2025 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2025 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Teoriprov, gratis demo