Jag har kört manuellt bil för ca.15 år i mitt land och ca.1 år i Sverige med utlandskt körkort,äger själv ett Manuellt bil och jobbar som en distributör med ett manuellt firmabil har i Sverige.
Det jag undrar om är hur jag kan får 5 motorstopp med trafikverket sin bil på en smal och krokig väg med 0 trafik(20 -30 km/t ,växling mellan 1 - 3:an)utan att det kanske är något fel med bilen eller de tryckta på något att får motorstopp?
Jag körde på samma vägen efter prövet med min bil bara att vara sikkert och det gick
Jag skulle gissa på att du bara är ovan vid bilen och att du därför fick fler motorstopp där då du kanske inte heller är van vid växlarna i just den bilen.
Låna en likadan bil som Trafikverket använder och kör några gånger.
Brukar vara dieselbil hos trafikverket, är du van att köra diesel?
Så har du körkort eller inte? Du skrev att du bott här i ett år -> och utländska körkort upphör att gälla efter 1 år. (
https://www.transportstyrelsen.se/sv/vagtrafik/Korkort/har-korkort/utlandska-korkort/korkort-fran-lander-utanfor-ees/)
Så kör inte olovligt.........
Tyckte inte att det var så stor skillnad på den dieselbilen jag körde om man jämför med den bensindriva vi hade hemma just under den tiden jag övningskörde. Visst känns det som om dieselbilen drar en lite mer framåt vid lågfart, men är man bara beredd på det så anser jag att det inte var så stor skillnad. Tycker nästan det är lättare att köra en dieselbil
Du kuggar för att du inte kan köra bil?
Helt sjukt att man får köra i ett år på körkort man inte behövt göra nånting för