Start > Körkortsforum > Bästa trafikskola i Järfälla a…

Bästa trafikskola i Järfälla att klara uppkörningen

SK 2018-02-20 13:56 ! Citera #
Hej!

Jag har uppkörningen den 4/5 och skulle behöva tips på den bästa trafikskolan som är bra att köra med att kunna klara uppkörningen.

Blivit kuggade 2 ggr i höstas. Första gången körde jag på Jakobsberg, jag var rätt nervös och trafikinspektören tyckte jag stannade för mycket vid rondellen och vid en trafiksignal tyckte han att jag kom med hög hastighet.

Andra gången..well, fick ingenting konkret på vad jag gjorde för fel. Trafiksinspektören sa att jag körde bra och gjorde inga riktiga misstag men att jag behöver köra mer med trafikskolan så jag kag bygga på min självförtroende. Var rätt förbannad och deppad och frösökt göra en klagomål men orkade inte med byråkratin.

Nu vill jag få tag i körkortet och jag vill gärna få tips på en bra trafikskola som är duktiga på att ge mig tips och hjälpa mig förfina min körningen. Innan min uppkörning i höstas gick jag på en trafikskolan men de är rätt utefter pengar och bara ber mig att ta fler lektioner fast jag tog 25 lektioner och betalade ca 17000 kr. Blir rätt deppad öve att ha betalat så myskt men ändå inte har min körkort!

Hjälp....Uppkörningen är i Jakobsberg och är super orolig över hur jag sk kunna klara det här!

Tack!
Gäst 2018-02-20 14:39 ! Citera #
Varför bokar du ens en uppkörning om du är så pass osäker i din körning??
Är det inte bättre att då köra först på en trafikskola INNAN du ens bokar en uppkörning.
Nu har du ju en tidspress på dig att hinna köra mycket innan din uppkörning.
Och den pressen hade du sluppit om du hade kört via en annan körskola först..

Vad gällande trafikskolor så är det bäst att kolla med dina vänner som har körkort.
Någon av dom borde ju kunna tipsa eller varna om vilka skolor du kan använda eller hålla dig borta ifrån.
SK 2018-02-20 14:48 ! Citera #
Hej!

Tack för svaret.. Är nämligen ny i STockholm och dess område så har inga vänner som har varit på trafikskola. Jag är 36 år så det är inte många i min ålders som försöker ta ett körkort!

Jag bokade uppkörning för att jag kan jobba enligt den plan..jag kör nu varje dag med min man som är min handledare men jag tycker nog att det är bäst att gå några lektioner på trafikskola. Jag kan köra, vet regler har klarat teoriprovet och tycker jag är så nära att klara uppkörningen så behöver lite tips känner jag :)
Gäst 2018-02-20 18:02 ! Citera #
SK 2018-02-20
Hej!

Tack för svaret.. Är nämligen ny i STockholm och dess område så har inga vänner som har varit på trafikskola. Jag är 36 år så det är inte många i min ålders som försöker ta ett körkort!

Jag bokade uppkörning för att jag kan jobba enligt den plan..jag kör nu varje dag med min man som är min handledare men jag tycker nog att det är bäst att gå några lektioner på trafikskola. Jag kan köra, vet regler har klarat teoriprovet och tycker jag är så nära att klara uppkörningen så behöver lite tips känner jag :)
Hejsan!

Då förstår jag dig lite bättre, men måste då fråga när du klarade teoriprovet?
För du har ju bara 2 månader på dig att klara en uppkörning för att slippa göra om teoriprovet igen.
Och om du har bokat en uppkörning den 4/5 så blir ju det den 4 maj, och det är idag 20 februari, alltså mer än 2 månader kvar till din uppkörning..

Nu är du lite negativ gällande din ålder, det finns massvis med folk runt din ålder och även äldre som kämpar med att ta körkort. Det såg jag när jag gick mina teorikurser, det var bara jag och tjej till som var yngre än 30 år. Alla andra var runt 30-50 år..

Jag tycker du kan besöka några körskolor som finns i din närhet och gå in och prata med dom för att få ett första intryck av dom. Och dom som du känner att det kändes bäst hos,, ja där väljer du att börja köra..
Ger dom ett samlat och bra intryck, samt visar att dom lyssnar och ser intresserade ut när du pratar så visar det att dom är intresserade och villiga att hjälpa dig med din körkortsutbildning.. För vissa kan stå och titta på nått annat, eller avbryter en när man pratar, det är INGET bra första intryck, då är det bara att tacka för sig och gå till nästa körskola.
SK 2018-02-20 20:48 ! Citera #
Tack för ditt svar :)

Teori också klarade jag förstagång och då var det 1:a november. Jag är beredd på att göra om teoriprovet eftersom det har nu gått över 2 månader så det är inget vidare men jag är inte så orolig över teori. Ny teoriprovet kommer jag att skriva den 23/4 och det ska jag också sitta och öva på såklart.

Uppkörningen är den stora biten naturligtvis och tills att jag har fått en bra trafikskola som jag kan köra med känns det lite sådär.. Men jag ska utförska lite mer om trafikskolor i områden.

Undrade om det var någon i forumen som gick på ngn trafikskola i Järfälla och tyckte var bra.. Vore fint att få såna tips. Ska kämpa vidare!

Senaste foruminläggen

Rubrik
Inlägg
Senaste inlägget
5
I går 20:04
Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2024 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   364 sidor   30 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Gratis körkortsfrågor