Så vad jag kan själv säga om uppkörningen är så här, det är inte så farligt som du tror. Alla sa att det var svinsvårt, alla sa att du måste kunna allt och att inga misstag är tillåtna. Mina körlärare försökte tvinga på lektion på lektion. Jag gjorde fel på körlektionerna och jag gjorde fel hemma när jag övningskörde, men jag kunde ju ändå köra bil. Jag kunde köra genom staden flera gånger utan att behöva hjälp från min lärare men det var småsakerna som gjorde hela resan ett helvete.
Fick skäll för att jag höll ner kopplingen för länge, skäll för att jag inte tittade länge nog åt höger eller sånt trams. Jag tänkte att jag skulle aldrig i livet klara uppkörningen med tanke på vad läraren hade sagt och hur extremt svårt det verkade vara enligt alla. Men det var då banne mig det lättaste jag någonsin gjort, du kör bil helt enkelt. Du kör bil, inget mer, du ska bara köra bilen som han säger och du ska kunna hantera den och du ska kunna reglerna. Kan du det här kommer du garanterat att klara av körkortet. Om du nu inte är en av dom som hamnar i trafikstopp och råkar fastna vid en korsning eller dyliknande, det är en av de få småsakerna som du inte får göra men det är du förväntad att klara av att hantera.
Jag har kört i 2 år privat, tog min tid och senaste året har jag kört självständigt varje gång. T.om kört utan skylt några gånger för att ge det en mer ”genuin” känsla, men allt jag kan säga är att övning ger färdighet. Stressa inte, ta din tid, vi lever bara ett liv så ta det lugnt och stressa inte ihjäl dig. Det värsta som kan hända är att du får göra om några tester, men förr eller senare så klarar du det!
Så lycka till nu alla som ska ha uppkörningen i framtiden, och jag lovar att det inte är så farligt som alla får det att låta. Jag fick några moment, enkel kontroll, fråga om högerregeln vid en korsning och inget mer. Och jag hamnade nästan i en dubbel-olycka på en landsväg men han sa att jag hanterade situationen galant.