Start > Körkortsforum > Klarade uppkörningen, vad jag …

Klarade uppkörningen, vad jag gjorde osv.

Gäst 2018-02-15 00:15 ! Citera #
Så vad jag kan själv säga om uppkörningen är så här, det är inte så farligt som du tror. Alla sa att det var svinsvårt, alla sa att du måste kunna allt och att inga misstag är tillåtna. Mina körlärare försökte tvinga på lektion på lektion. Jag gjorde fel på körlektionerna och jag gjorde fel hemma när jag övningskörde, men jag kunde ju ändå köra bil. Jag kunde köra genom staden flera gånger utan att behöva hjälp från min lärare men det var småsakerna som gjorde hela resan ett helvete.

Fick skäll för att jag höll ner kopplingen för länge, skäll för att jag inte tittade länge nog åt höger eller sånt trams. Jag tänkte att jag skulle aldrig i livet klara uppkörningen med tanke på vad läraren hade sagt och hur extremt svårt det verkade vara enligt alla. Men det var då banne mig det lättaste jag någonsin gjort, du kör bil helt enkelt. Du kör bil, inget mer, du ska bara köra bilen som han säger och du ska kunna hantera den och du ska kunna reglerna. Kan du det här kommer du garanterat att klara av körkortet. Om du nu inte är en av dom som hamnar i trafikstopp och råkar fastna vid en korsning eller dyliknande, det är en av de få småsakerna som du inte får göra men det är du förväntad att klara av att hantera.

Jag har kört i 2 år privat, tog min tid och senaste året har jag kört självständigt varje gång. T.om kört utan skylt några gånger för att ge det en mer ”genuin” känsla, men allt jag kan säga är att övning ger färdighet. Stressa inte, ta din tid, vi lever bara ett liv så ta det lugnt och stressa inte ihjäl dig. Det värsta som kan hända är att du får göra om några tester, men förr eller senare så klarar du det!

Så lycka till nu alla som ska ha uppkörningen i framtiden, och jag lovar att det inte är så farligt som alla får det att låta. Jag fick några moment, enkel kontroll, fråga om högerregeln vid en korsning och inget mer. Och jag hamnade nästan i en dubbel-olycka på en landsväg men han sa att jag hanterade situationen galant.
E 2018-02-15 09:59 ! Citera #
Grattis!!! 8-)
Tanja 2018-04-06 16:50 ! Citera #
Måste bara säga att detta är en av de bästa trådarna i hela forumet!! :) :)

Klara uppkörningen första gången tack vare att jag börja tro på mig själv efter detta inlägget!

DET ÄR INTE SÅ SVÅRT FOLKET!

>>>TRO PÅ ER SJÄLVA<<<
Gäst 2018-04-08 13:09 ! Citera #
Kan man köra utan övningskörnings skylten ?
Gäst 2018-04-08 14:59 ! Citera #
Gäst 2018-04-08
Har du körkort så absolut :D
Men om du övningskör privat med en handledare så MÅSTE ni ha både papper på att han/hon får vara din handledare samt så MÅSTE ni ha en övningskörningsskylt för att visa alla andra trafikanter att här kommer det en som håller på att lära sig köra.. Så JA...Ni måste ha den.. Skulle ni bli stoppade så kan din handledare får dryga böter, och du i värsta fall kan missta din övningskörningsintyg..
Gäst 2018-04-08 17:35 ! Citera #
Gäst 2018-04-08
Kan? Ja, men du får böter om du blir stoppad och du kan förlora körkortstillstånd + handledartillstånd. Det är lag på att du ska ha skylten för en anledning, så häng upp den.
Gäst 2018-04-20 09:19 ! Citera #
Jättebra motivationsboost inlägg, jag har också noja över hur mycket det är som kan gå fel. Men om man bara kör säkert ska det inte vara några problem.

Jag tog precis körkort också!! Kan inte fatta det än. Första försöket. Körningen kändes faktiskt rätt bra. Detta kommer bli en så bra helg! :D

Senaste foruminläggen

Rubrik
9
I dag 19:38
4
I dag 18:10
11
I dag 18:00
Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2025 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   367 sidor   31 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2025 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2025 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Gratis körkortstest