Start > Körkortsforum > Kuggade andra uppkörningen

Kuggade andra uppkörningen

MTM2 2018-01-30 20:40 ! Citera #
Körde upp i kungälv idag och det gick åt helsike då jag fick den nyaste volvo V60 alltså 2017 och den var så himla komplicerad att köra. Aldrig har jag haft några svårigheter att köra en bil förutom denna. Min första uppkörning så körde jag en gammlare modell av volvo V60 och denna var enkel att hantera både i växellådan och allt annat. Men denna 2017 modell var ett riktigt helvete för mig då kopplingen var för lätt och samma med bromsen och däremot så funkade gasen knapp när är på ettans växel. Det slutade med att jag fick nästan motorstopp i varje korsning samt inte kunde parkera normalt eller göra hörnbackning. Volvon var riktigt komplicerad att köra. Inför nästa gång tänker jag köra med traikskolans bil.
Gäst 2018-01-30 23:12 ! Citera #
Vilka dåliga bortförklaringar...
Mia 2018-01-31 00:01 ! Citera #
Samma problem !prova med trafikskolan bil.lycka till
MTM2 2018-01-31 12:24 ! Citera #
Gäst 2018-01-30
Tycker fan att det inte är en dålig bortförklaring skulle fan satsa en tusenlapp att du själv inte skulle kunna köra den. Detta är samma sak som att ge en farfar en iPhone 8 och bara Aa den ska du lära dig hantera i 10 min
Muhammed 2018-01-31 12:28 ! Citera #
Gäst 2018-01-30
Lek inte smart din eb
Gäst 2018-01-31 17:06 ! Citera #
MTM2 2018-01-31
Tycker fan att det inte är en dålig bortförklaring skulle fan satsa en tusenlapp att du själv inte skulle kunna köra den. Detta är samma sak som att ge en farfar en iPhone 8 och bara Aa den ska du lära dig hantera i 10 min
Jag har kört en sådan bil då vår familj har en sådan :D
Och jag tycker inte att det var speciellt mycket svårare att köra den än vad det var att köra körskolans diesel bilar :D
MTM2 2018-01-31 19:33 ! Citera #
Gäst 2018-01-31
Jag har kört en sådan bil då vår familj har en sådan :D
Och jag tycker inte att det var speciellt mycket svårare att köra den än vad det var att köra körskolans diesel bilar :D
Jooo med du förstår ju väl att din familj har en sån bil som du kan träna på VILKET JAG INTE HAR!
Gäst 2018-01-31 22:06 ! Citera #
MTM2 2018-01-31
Jooo med du förstår ju väl att din familj har en sån bil som du kan träna på VILKET JAG INTE HAR!
Tror du verkligen att mina föräldrar lät mig övningsköra med deras splitternya Volvo?
Nej du, jag övningskörde med den gamla V70´n som jag nu har fått ta över då jag klarade uppkörningen :D
Men som sagt, det var inte svårt att köra den nya Volvon. Tror felet sitter mest hos dig :D
inspektörn 2018-02-01 05:26 ! Citera #
Att komma till uppkörningen och inte kunna hantera pedalerna? Tja, jag är ledsen att jag är så rak på sak men vad hade du där att göra?
Visst, det kan ta några minuter att komma in i hur just den bilen funkar, men sen skall man klara av det! Gör man inte det så är man inte mogen för uppkörning!
Hur svårt är det att trycka på en gaspedal?
Eller är det så att du försökte köra iväg utan att trycka på gaspedalen och bara lyfta kopplingen?
I så fall, skäll på din handledare!
Det finns dom som lär ut att man inte skall trycka på gaspedalen när man startar beroende på att en dieseldriven bil är så ”stark” att man inte ”behöver” det! Visst man kommer iväg om man är skicklig, men det går inte särskilt fort och bilen bakom blir vansinnig!
Ta grundgas, ca 1200rpm och när du sakta släpper upp kopplingen möter du med gasen så att du behåller varvtalet. När kopplingen är helt uppe trycker du på med mer gas så att bilen rullar iväg bestämt och växla sedan till 2:an! Detta skall vara gjort när bilen har rullat ca 2 billängder!
Lycka till!
Gäst 2018-02-01 10:52 ! Citera #
Gäst 2018-01-30
Dåliga och dåliga, det visar ändå på det många påpekar: Om möjligt, kör upp med en bil du är van vid. Det ger en de bästa förutsättningarna att klara en uppkörning.

Senaste foruminläggen

Rubrik
9
I dag 19:38
4
I dag 18:10
11
I dag 18:00
Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2025 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   367 sidor   31 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2025 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2025 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Gratis körkortsfrågor