Start > Körkortsforum > KÖRDE UPP I TISDAGS!!

KÖRDE UPP I TISDAGS!!

bagheraa 2009-12-27 19:18 ! Citera #
Jag kuggade i tisdags för 3 gången:( men har klarat teorin.. jag känner mig helt deppig sen dess. i tisdags gick det sämre än dom andra gångerna.. det kom en sur gubbe så jag vart så nervös och missa massa avfarter och fick motorstopp och körde riskfyllt.. men när jag körde 2 gången var den en jätte snäll kille.. det va så nära då hade bara 3 fel från körkortet:(. surgubben sa att jag måste skaffa en bättre lärare och att jag kör som en nybörjare:(.. fast jag kan ju köra bra och kan reglerna:(.. vad ska man hitta på? snälla hjälp mig
lagunabeach 2009-12-29 21:05 ! Citera #
Jag har också kuggat 3 ggr. Surt.. :( Men jag tror att det bara gäller att köra på. Ta nya tag! :) Hoppas du klarar det nästa gång! På det fjärde ska det ske :D
Gäst 2010-01-24 20:31 ! Citera #
Gud vad tråkigt ! du borde nog kontakta körskolan ändå och berätta hur det ligger till. aldrig roligt att få en sådan bedömning. jag klarade min uppkörning på första gången. jag hade blivit helt knäckt annars
Gäst 2010-02-24 19:08 ! Citera #
Gud så trist! Nya tag bara... :| har inte ens gett mig på uppkörning än, vill klara det på första, så jag tänker vara bombsäker :P
snick 2010-03-15 22:32 ! Citera #
Ta nya tag och kämpa på! ;)
Gäst 2010-03-25 15:03 ! Citera #
Vet de om när man kör upp hur många gånger man har kuggat tidigare?
Gäst 2010-04-07 10:53 ! Citera #
Jag tror att en stor orsak till att man kuggar på uppkörningar är för att man blir för nervös. För så fort man blir nervös så börjar man tänka hur mycket som helst på allt man ska hålla koll på och det känns som att det blir mer och mer och svårare och svårare. Jag klarade uppkörningen på första försöket och tror att det var mycket tack vare att jag övningskörde väldigt mycket med min pappa. Vi var ute och bara körde runt, runt utan att han egentligen kommenterade så mycket, bortsett från om jag gjorde något riktigt fel. Det fick mig att bli trygg i min körning och lita på min egen förmåga. Så försök att bara öva och öva så mycket du kan och att tänka på att det viktigaste med körningen är att du är lugn, trygg och säker i din körning!
tingeling 2010-04-07 18:04 ! Citera #
Tråkigt! Jag får hålla med Angelinblack och säga att det nog är nervositeten som kommer och spökar. Brukar var aatt man nästan får lite tunnelseende för att man försöker att prestera maximiallt och det blir tyvärr ofta motsattsen. Ett tips kanske är att ”visa upp” hur du kör med någon släkting/kompis eller liknande i baksättet som du aldrig normalt har med när du övningskör för att öva på just prestationsångesen. Hoppas du tar det nästa gång! Lycka till!
Gäst 2010-04-13 00:19 ! Citera #
Tror också som de andra säger att det är nervositet som spökar hos de flesta som kuggar.
själv spikade jag min uppkörning för 2-3 veckor sen, körde upp vid 11 på förmiddagen en torsdag i stockholm farsta ( trafikskolan som enligt statistik kuggar flest i hela sverige :o )
kände mig inte särskilt nervös måste jag säga, sa till morsan när vi käka frukost att jag kände mig rätt lugn hon tyckte det var bra men erkände efter min uppkörning att hon höll på att börja gråta av nervositet när vi satt och åt :o

vad kan hände lixom ? dom kuggar en, och ? beställ ny tid och kör igen, ingen stress :) lycka till!

Senaste foruminläggen

Rubrik
Inlägg
Senaste inlägget
1
I dag 08:41
7
I dag 08:29
3
I dag 07:23
Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2024 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   364 sidor   30 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Testa ett teoriprov