Start > Körkortsforum > Uppkörning kl 14.45

Uppkörning kl 14.45

Gäst 2018-01-29 11:50 ! Citera #
Jag fick höra tvärtom! Att de är bättre att åka i rusningstrafik för då brukar den man kör upp med välja ställen med mindre trafik. Så åker man i rusningstrafik så kommer inte den man kör upp med INTE välja de mest trafikerade vägarna med tanke på risken för att hamna i köer.
Gäst 2018-01-29 13:37 ! Citera #
Gäst 2018-01-29
Jag fick höra tvärtom! Att de är bättre att åka i rusningstrafik för då brukar den man kör upp med välja ställen med mindre trafik. Så åker man i rusningstrafik så kommer inte den man kör upp med INTE välja de mest trafikerade vägarna med tanke på risken för att hamna i köer.
Så med andra ord spelar det ingen roll vilken tid man väljer, för inspektören kommer ändå välja vägar med mindre trafik ;)

Själv så körde jag upp kl 10.00 en helt vanlig torsdag, tycker det var en jättebra tid då alla hade redan kommit till sina jobb/skolor, så det var inte många som var ute och gick eller cyklade :D
silvia 2018-01-29 14:12 ! Citera #
Gäst 2018-01-29
Vad bra då, min körlärare sa att de man kör upp med vill gärna att man klarar provet så de brukar inte göra de så svårt, men själv tycker jag att de är tvärtom de försöker krångla till det på alla sätt o vis, sen så är de olika beroende på vem man kör upp med vissa e väldigt lätta med att godkänna o andra inte.
Gäst 2018-01-29 17:16 ! Citera #
silvia 2018-01-29
Vad bra då, min körlärare sa att de man kör upp med vill gärna att man klarar provet så de brukar inte göra de så svårt, men själv tycker jag att de är tvärtom de försöker krångla till det på alla sätt o vis, sen så är de olika beroende på vem man kör upp med vissa e väldigt lätta med att godkänna o andra inte.
Det är självklart att en inspektör vill utsätta dig för moment som dom vill se att du klarar av för att få ett godkänt körprov.
Men kan ju inte bara åka omkring på tomma gator där det knappt finns någon trafik :D

Man ska klara av alla olika situationer när man ska ta körkort, och en inspektör måste se att du kan det utan att drabbas av panik, utan du ska lugnt och på ett trafiksäkert sätt reda ut allt du utsätts för.

Senaste foruminläggen

Rubrik
9
I dag 19:38
4
I dag 18:10
11
I dag 18:00
Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2025 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   367 sidor   31 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2025 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2025 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Gratis körkortsfrågor