Körkortonline > Körkortsforum > Uppkörning kl 14.45
Uppkörning kl 14.45
silvia 2018-01-26
Jag har en uppkörning kl 14,45 är det en bra tid tror ni?
silvia 2018-01-26
Jag har en uppkörning kl 14,45 är det en bra tid tror ni?
Jag har uppkörningen på tisdag, bor några timmar från sthlm, dock brukar de va mycket trafik runt 15.30-16, lite nervös dock.
bukkake 2018-01-26
Beror på vad du menar som en ”bra tid”. kl 14.45 innebär att du efter säkerhetskontroll kommer börja köra strax innan 15.00 och då är det en del trafik, iaf i stockholm.
Gäst 2018-01-27
Menar trafiken osv, men antar att de olika från stad till stad, bor några timmar bort från sthm, dock brukar de va mkt trafik runt 15.3-16, antar väll att man kör provet i ca 40 min,
Hela provet inklusive säkerhetskontrollen brukar ta 40-45 minuter, så själva körprovet tar bara c:a 20-25 minuter...I vanliga fall...
Enligt mig så är det inte den bästa tiden. Min körskola sa också att de alltid försökte boka in sina elever på förmiddagarna då det är som minst och ”lättast” trafik då. Min erfarenhet av körlektioner är också att det är mycket bättre och skönare att köra på förmiddagen än eftermiddagen då trafiken är mer intensiv då. Jag fick föra upp vid 10.30, vilket för mig var en helt perfekt tid. Inte särskilt mycket trafik och ganska lugnt på vägarna och jag körde upp i Malmö.
Gäst 2018-01-27
Enligt mig så är det inte den bästa tiden. Min körskola sa också att de alltid försökte boka in sina elever på förmiddagarna då det är som minst och ”lättast” trafik då. Min erfarenhet av körlektioner är också att det är mycket bättre och skönare att köra på förmiddagen än eftermiddagen då trafiken är mer intensiv då. Jag fick föra upp vid 10.30, vilket för mig var en helt perfekt tid. Inte särskilt mycket trafik och ganska lugnt på vägarna och jag körde upp i Malmö.
Gäst 2018-01-27
Ja trafiken brukar tjockna på sig vid 15 tiden och framåt.Hela provet inklusive säkerhetskontrollen brukar ta 40-45 minuter, så själva körprovet tar bara c:a 20-25 minuter...I vanliga fall...
Silvia 2018-01-27
Första gången jag körde så fick jag köra i 40 min, och säkerhetskontroll tog bara 1 minut, så de nog olika beroende på vem man får.
Själv fick jag kolla all belysning+däcken, och det tar lite mer än 1 minut
Så själva körningen varade bara i lite drygt 25 minuter