Start > Körkortsforum > Alla lysen i mörkret förstör m…

Alla lysen i mörkret förstör min fokus.

Gäst 2018-01-25 19:47 ! Citera #
Märkt på sistone att varje gång jag kör när det är mörkt kan jag inte fokusera mig, glömmer bort att söka av området, blir helt förvirrad på vissa moment. Men det är hela tiden när det är mörkt och alla lampor verkar lysa rakt i ansiktet på mig, känner att ögonen blir irriterad och jag kan inte kolla på allt som händer hela tiden. Det här händer aldrig under dagskörningen.
Gäst 2018-01-25 22:28 ! Citera #
Gäst 2018-01-25
Märkt på sistone att varje gång jag kör när det är mörkt kan jag inte fokusera mig, glömmer bort att söka av området, blir helt förvirrad på vissa moment. Men det är hela tiden när det är mörkt och alla lampor verkar lysa rakt i ansiktet på mig, känner att ögonen blir irriterad och jag kan inte kolla på allt som händer hela tiden. Det här händer aldrig under dagskörningen.
Det du beskriver är ganska normal när man är ovan vid mörkerkörning.
Efterhand som du kör oftare i mörker så kommer du kunna hantera med det också.
Det handlar bara om att få in liten rutin även på mörkerkörningen.
Gäst 2018-01-29 00:39 ! Citera #
Gäst 2018-01-25
Håller med dig! Hatar att köra när det är mörkt ute
Gäst 2018-01-29 13:39 ! Citera #
Jag tycker inte det är så stor skillnad faktiskt, det enda som är lite läskigt är att köra motorväg på kvällen :)
Men förövrigt tycker jag nästan att det är lite mysigt att köra i mörker

Senaste foruminläggen

Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2025 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   367 sidor   31 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2025 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2025 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Gratis körkortsfrågor