Start > Körkortsforum > Får inte in mycket av teorin

Får inte in mycket av teorin

Puff 2018-01-19 14:01 ! Citera #
Tjena, jag har läst teorin i ett par månader nu, men jag får inte in ett skit, någon som har tips på hur man gör pluggandet enklare?
Gäst 2018-01-19 16:19 ! Citera #
Tycker att du ska först och främst läsa allt som hör till det du ska köra när du övningskör då du lär dig det bättre när du får göra det i praktiken. Sen tycker jag att om du har hela teoripaketet, med vägmärkestestet så bör du göra det så du får koll på alla skyltarna. Sen är det väldigt olika hur folk lär sig bäst, men du kan ju alltid skriva sammanfattningar för hand av det du läser då man kroppen minns det bättre ju fler sinnen man använder. Läsa högt för dig själv kan också fungera. Sen tycker jag att du ska göra testerna på elevcentralen om du har tillgång till den via en körskola. Annars kan du ju göra tester på nätet eller i nån app. Tänk bara på att när du sen svarar på de frågorna så är det bra om du samtidigt som du väljer alternativ förklarar varför det är rätt svar. På det sättet får du bättre koll på vad du verkligen förstått och inte. Annars kan du ju alltid fråga någon om hjälp att förklara eller gå på teorikurser på en körskola.
Vet ju som sagt inte vad som funkar för dig, men plugga annars bara som du gör när du pluggar till vanliga prov.

Lycka till med ditt pluggande! Hoppas det går bra! :)
Rocky 2018-01-19 18:09 ! Citera #
Puff 2018-01-19
Tjena, jag har läst teorin i ett par månader nu, men jag får inte in ett skit, någon som har tips på hur man gör pluggandet enklare?
Hej! Försök att sätta in teorin i praktiken dvs när du övningskör, det kan vara en bra inlärning:) alltså plugga teori när du övningskör liksom. Vad gäller övrig teori så som datumparkeringar, säkerhet och miljökörning, använd dig av körkortsboken, och läs läs läs och läs lite till, gör anteckningar på det som är det värsta skiten att få in i huvet:) och slutligen be någon förhöra dig, då vet du exakt vad du står i dina kunskaper. Man lär för livet vad gäller bilkörning.

Senaste foruminläggen

Rubrik
Inlägg
Senaste inlägget
26
I dag 13:48
Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2024 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   364 sidor   30 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Gratis körkortsfrågor