Start > Körkortsforum > Risk 1 & 2

Risk 1 & 2

GE 2018-01-17 20:18 ! Citera #
Kan man kugga på risk 2. Min lärare säger att man kan kugga. Är det sant?
Gäst 2018-01-17 20:26 ! Citera #
Ja det kan man, men om du vet hur man manövrerar bilen någorlunda och deltar i diskussioner samt använder sunt förnuft så blir du inte kuggad. Väldigt, väldigt få som blir kuggade på risktvåan. Det var en person i min grupp som fick fyra, fem motorstopp och knappt kunde styra bilen och han blev godkänd.
Alexandra 2018-01-17 22:22 ! Citera #
Jajamensan man kan helt klart kugga på risk 2:an.
Det var en kille i min grupp som vart hemskickad bara för att han inte följde instruktionerna som ropades ut via komradion.
Men det är som sagt inte vanligt, men det sker.
Gör du bara som du blir tillsagd och håller dom hastigheter som gäller så är det inga problem.
Passa på att njuta, för det är verkligen as kul att köra halkkörningen :D :D :D
Gäst 2018-01-18 10:28 ! Citera #
GE 2018-01-17
Kan man kugga på risk 2. Min lärare säger att man kan kugga. Är det sant?
Om du inte vet hur man gasar, bromsar och var ratten sitter! Då blir du inte godkänd:) lycka till
Gäst 2018-01-19 16:32 ! Citera #
Det går, men så länge man kan manövrera bilen så klarar man det. Det är meningen att man ska göra ”fel” på halkan, alltså att göra så som man aldrig ska göra på vägarna. Men om du följer instruktionerna, deltar i diskussioner och kan köra bilen i upp till 70km/h så klarar du det. Men din körlärare säger ju till dig när du är redo.
Gäst 2018-01-19 17:35 ! Citera #
Gäst 2018-01-19
Det går, men så länge man kan manövrera bilen så klarar man det. Det är meningen att man ska göra ”fel” på halkan, alltså att göra så som man aldrig ska göra på vägarna. Men om du följer instruktionerna, deltar i diskussioner och kan köra bilen i upp till 70km/h så klarar du det. Men din körlärare säger ju till dig när du är redo.
”Köra bilen i 70 km/h”??

Vi fick köra i 30, 50, 70 och 90 km/h när vi gjorde våran halkkörning :D
Men annars har du rätt, kan man bara lyssna och göra det som man blir tillsagd så är det inget att oroa sig för :D
Håller även med Alexandra som skrev att det är en grymt rolig dag.
Helt klart den bästa tiden under körkortsutbildningen om man inte räknar med dagen då man klarade sin uppkörning och fick sitt körkort :D :D :D

Senaste foruminläggen

Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2024 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   364 sidor   30 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Gratis körkortsfrågor