Start > Körkortsforum > Uppkörning andra gången i Eski…

Uppkörning andra gången i Eskilstuna

urface 2018-01-17 17:16 ! Citera #
Kommer från örebro, kuggade min uppkörning som jag hade igår :cry: ... Har slösat mer än 10 lax på trafikskolan för att bli godkänd trafikskolan för att uppkörningen ska bli ”lättare” eftersom jag redan är godkänd av min trafiklärare.

Sen kommer det en inspektör på träning med sin handledare. Jag var inte nervös alls, inte ett dugg, för jag vet att jag är bra på att köra och kan alla regler eftersom jag har kört så jävla mycket. Så jag va fett självsäker. Körde hur bra som helst. Vi kom till en trevägskorsning där högerregeln gällde. Jag stannade o släppte förbi en bil från vänster, sen kontrollerade jag BÅDE höger o vänster, jag ba ”ok det är tomt, kan köra ut till vänster nu” Sen medans jag svänger ut till nya vägen kommer en lastbil från höger med högsta farten jag ba shit så ökade lite gasen. Apparently tyckte de att det jag gjorde var inte trafiksäkert ??? Emmmm hallååå jag stannade och kollade ju på båda sidor inann jag körde ut, sen när jag väl kör ut kom det en lastbil fett fort! Vad ska jag göra, är jag superman eller och kan se igenom husen eller??

Sen hade ett till fel (uufff) där jag inte släppte förbi en dam vid ett obevakat övergångsställe. Först och främst var hon inte på vägen, hon var på andra sidan vägen, typ 10 m bort, jag tänkte att jag inte behövde stanna för hon hade inte ens gått ut på den första vägen än..

Ett annat fel kan jag hålla med om. Skulle svänga vänster vid en trafiksignalskorsning med två körfält som går till till vänster. Jag tog den till allra vänster ut för han ba ”aaaallra vänster” jag idioten tänker låt mig göra som han säger och ta den som är allra längst till vänster. En korsning jag har korsat tusen gånger, glömde att jag kunde ta den åt höger också. Så medans jag svänger vänster så tog jag högra körfältet utan att kontrollera döda vinkeln *facepalm*.
hade helt blackout, det enda jag tänkte på var min trafiklärares ord ”grundplacering är alltid höger”.

faaan också. Hur dum får man vara :cry: :cry:

Nu finns det inga tider kvar inom 2 månader, det enda är nästa vecka och jag har universitet som prioritering. Tänkte dra till eskilstuna och köra som privatist istället... Pallar inte göra om teorin igen som jag klarade.

Värsta är att jag har typ memoriserat hela Örebro, men jag borde väl klara det i eskilstuna också? Det är ändå min hemstad, men har inte kört där själv. Finns det något jag ska tänka på extra?
Gäst 2018-01-18 10:24 ! Citera #
Det du ska tänka på är alla fel du gjorde och rätta till dom, sen så kanske det går bättre, du ska kunna köra i vilken stad som helst om du kan dina kunskaper/ lycka till
Gäst 2018-01-18 21:49 ! Citera #
Håll koll på trafikverkets sida väldigt ofta, de dyker upp avbokningar ganska ofta så chansen att hitta en ny uppkörning inom 2 månader är ganska stor

Senaste foruminläggen

Rubrik
Inlägg
Senaste inlägget
4
I går 22:25
1
I går 18:15
Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2024 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   364 sidor   30 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Gratis körkortstest