Pris

Susannna 2018-01-17 14:58 ! Citera #
Jag undrar vad det kostr att ta körkort
Gästen 2018-01-17 15:09 ! Citera #
Går inte att svara på denna fråga eftersom alla klarar det på olika antal försök.
Vi är alla olika individer, och därför klarar alla sina körkort på olika långa tider.

Men snittet skulle jag gissa ligger mellan 10.000 kr - 20.000 kr
Beror lite på hur mycket kunskaper du har innan, samt om du har möjlighet att köra privat som kan dra ner kostnaden från att behöva ta fler körlektioner på en körskola.
Alexandra 2018-01-17 15:35 ! Citera #
Jag vet inte alls hur mycket du kan, så jag håller med att det kan variera väldigt mycket från person till person.

Kan bara säga att mig kostade mitt körkort 8350 kr
Och då hade jag ingen som helst vana att köra något som hade en motor, hade inte ens kört en moped innan :)

Jag bodde tidigare mitt inne i stan (Eskilstuna) men efter att vi flyttade till en mindre ort (Åkers Styckebruk) så vart behovet av körkort desto större. Så det blev att man fick plugga lite extra förutom det pluggandet man redan gjorde via skolan.
Men det går om man bara prioriterar lite. Klarade teorin och uppkörningen på första försöket, och det tog mig lite drygt 7 månader från att inte ha någon kunskap till att klara mina bägge prov..

Lycka till och kämpa på!
Gäst 2018-01-17 22:25 ! Citera #
Mitt gick på runt 7600.
Men jag är rätt lättlärd när det gäller fordonsmanövrering också.
Gäst 2018-01-17 23:37 ! Citera #
Jag tog 24 körlektioner, klarade båda proven på första försöker så behövde bara betala avgifterna för det en gång vardera. Allt som allt kostade mitt körkort 22.225, då inräknat alla moment som kostar från synundersökningen tills tillverkningen av körkortet! Värt varenda krona :)
Målaren 2018-01-18 00:06 ! Citera #
Egentligen är det helt ointressant vad andra har lagt ut, kämpa på så får du se vad det kommer att kosta.
Huvudsaken är väl att du får ditt körkort, sedan att jämföra sig med andra är bara ren idioti.
För precis som någon annan skrev så lär vi oss olika fort.
Gäst 2018-01-18 10:09 ! Citera #
Målaren 2018-01-18
Egentligen är det helt ointressant vad andra har lagt ut, kämpa på så får du se vad det kommer att kosta.
Huvudsaken är väl att du får ditt körkort, sedan att jämföra sig med andra är bara ren idioti.
För precis som någon annan skrev så lär vi oss olika fort.
Håller med dig helt och hållet:)
Gäst 2018-01-18 13:03 ! Citera #
Alexandra 2018-01-17
Jag vet inte alls hur mycket du kan, så jag håller med att det kan variera väldigt mycket från person till person.

Kan bara säga att mig kostade mitt körkort 8350 kr
Och då hade jag ingen som helst vana att köra något som hade en motor, hade inte ens kört en moped innan :)

Jag bodde tidigare mitt inne i stan (Eskilstuna) men efter att vi flyttade till en mindre ort (Åkers Styckebruk) så vart behovet av körkort desto större. Så det blev att man fick plugga lite extra förutom det pluggandet man redan gjorde via skolan.
Men det går om man bara prioriterar lite. Klarade teorin och uppkörningen på första försöket, och det tog mig lite drygt 7 månader från att inte ha någon kunskap till att klara mina bägge prov..

Lycka till och kämpa på!
Med drivmedel och slitage på bil inkluderat? Dröm vidare snygga Alexandra
Alexandra 2018-01-18 16:21 ! Citera #
Gäst 2018-01-18
Med drivmedel och slitage på bil inkluderat? Dröm vidare snygga Alexandra
Man betalar inte för drivmedel eller slitage när det kommer till körskolans bilar ;)

Här är i detalj vad mitt körkort kostade, och har du problem med det så är det ditt problem och inte mitt :D

15 körlektioner som kostade 340 kr/styck = 5100 kr
Körkortstillstånd = 150 kr
Riskettan = 400 kr
Risktvåan = 1500 kr
Körkortstillstånd = 150
Teoriprov = 325 kr
Uppkörning = 800
Tillverkning av körkort = 150 kr

Totalt kostade mitt körkort 8575 kr

Det jag inte betalade för var fotograferingen hos Trafikverket när jag gjorde provet då min pappa stod för dom 80 kronorna. Även lån av bil vid uppkörning ingick om man skrev in sig som elev och skötte allt via körskolan.
Så okej, det vart ett par hundra extra som jag hade glömt bort att räkna med, men ja, jag anser att jag kan drömma vidare.
Rick 2018-01-18 16:43 ! Citera #
Priset man betalar på trafikskolan går till löner, drivmedel och slitage. 8-)

Men jag håller med om att det i många fall är onödigt att räkna när man kör privat. Ofta kör man ju verkliga ärenden, typ till affären som ändå skulle körts av föräldern.

Senaste foruminläggen

Rubrik
Inlägg
Senaste inlägget
26
I dag 13:48
Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2024 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   364 sidor   30 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Teoriprov, gratis demo