Teori prov
Hej! Behöver tips på att klara teori provet, har gjort frågor på nätet, snittar 58/65 men när jag väl sitter å ska göra provet så får jag black out (blir nervös) så kuggar, fått 50,51,51 på teori provet när jag gjort det tre gånger å känner att jag snart ger upp, Min uppkörning har jag klarat och den går ut om en månad! skulle gärna ta emot tips på hur jag ska plugga?!
Plugga på samma sätt som du gjorde inför ett prov ett skolan som du klarade.
Då vet du hur du ju gjorde, och just det sättet passar dig.
Att ta råd att göra som andra kanske inte hjälper dig, utan stjälper dig istället.
Så tänkt efter hur du har lyckats förut, och lägg upp detta prov på samma sätt.
Varför ska man krångla till och göra det svårare än vad det egentligen behöver vara?
Läs i boken. Så att du förstår varför svaren är rätt. Gå igenom alla frågor, och förklara för dig själv varför det är rätt svar du väljer. Om du svarar fel så kolla upp svaret och se till att du förstår.
Jag kuggade teorin oxå 2 gånger.I mailet man får efteråt står det vad man har bristande kunskap i,så jag la ner allt på o läsa där jag hade mest brister..I går va det tredje gången gilt o då klarade jag det.
Jag kuggade teorin oxå 2 gånger.I mailet man får efteråt står det vad man har bristande kunskap i,så jag la ner allt på o läsa där jag hade mest brister..I går va det tredje gången gilt o då klarade jag det.
Bra jobbat
Jag har ganska svårt för att plugga rent allmänt, jag läste aldrig i böckerna. Det jag gjorde var att nöta testerna från elevcentralen dagligen, började ca 2 månader innan provet. Sedan kollade jag på vad jag hade fel på, skrev upp frågan och tog reda på svaret. När provet närmade sig så gick jag igenom alla faser och repetionerna ett antal gånger dagligen under två veckor. Fick 55 på provet, ett tips vid provet är att markera frågorna du känner att du e osäker på, och svara på dom i slutet. Jag använde mig även utav uteslutningsmetoden när jag Var osäker på en fråga.
Lycka till!
Bra tips jag har prov i April som ska jag göra som du gjorde gäst pluggar inte heller nånting speciellt i boken utan jag kö på elevcentralen och markerar frågorna som jag har fel på.
Bra tips jag har prov i April som ska jag göra som du gjorde gäst pluggar inte heller nånting speciellt i boken utan jag kö på elevcentralen och markerar frågorna som jag har fel på.
Försök att läs
körkortsboken också, det är inte helt fel att läsa den, bra är den desutom
du lär dig mycket mer om du läser
Senaste foruminläggen
Rubrik