Jag ska göra uppkörningen om 2 veckor och har haft 4-5 lektioner. Tyckte dom inte gav väldigt mycket förutom att jag ska motorbromsa mer.
Har annars övningskört sen jag var 15 med mina föräldrar och hoppas att jag klarar det också på första försöket. Jag är mer orolig för min körskolelärare som jagar ner mig för att försöka tvinga mig att köra mer hos dom för sanningen är att sist jag körde hos dom var jag ganska kass. Men det var dryga 6 månader sedan och jag har kört väldigt mycket sen dess, hört dock att om dom vet att du kört privat kommer dom att vara extra stränga med dig. För dom vet inte om du kan allting som du borde, därför ser dom till att hålla extra koll på allt du gör.
Ja det kan stämma att en inspektör håller ett extra koll på dig om du har kör mer privat än om du har kört via en körskola.
För kommer man från en körskola så ska man ha lärt sig allt det grundläggande för att klara av att köra själv, medans om man har kört privat så måste den som lär sig lita helt och hållet på att ens handläggare är uppdaterad om hur man ska köra idag, och det är många av våra föräldrar som inte vet om hur eller vilka krav som ställs för att kunna få ett körkort idag.
Så då faller det sig ganska naturligt att en inspektör håller ett extra vakande öga på dig då han/hon inte vet om vilka kunskaper din handläggare har.