Volkswagen Passat 2017

Öppet forum, ingen registrering
17:44
Länka

Hur får man på tändningen utan att starta motorn när man gör säkerhetskontrollen? Detta för att kunna testa blinkers och och allt.

17:48
Länka
Carl 2018-01-08

Hur får man på tändningen utan att starta motorn när man gör säkerhetskontrollen? Detta för att kunna testa blinkers och och allt.

Automat? Tryck på Start-knappen utan att hålla nere bromsen.

18:02
Länka

Tack för svar men menar ju såklart i en manuell bil! Klarar av att slå på tändningen i en Volvo V40 utan att starta motorn, men det verkar ju vara en stor skillnad på Volkswagens bilar?

20:04
Länka
Carl 2018-01-08

Tack för svar men menar ju såklart i en manuell bil! Klarar av att slå på tändningen i en Volvo V40 utan att starta motorn, men det verkar ju vara en stor skillnad på Volkswagens bilar?

Jag har en wolkswagen pasat dock lite äldre modell 2014😊 när jag ska slå på tändningen så trycket jag in stickan 2 gånger, sen ska tändningen vara på ett tredje tryck startar motorn

16:34
Länka

Det är olika från bil till bil. Jag har kört nån där man måste vrida på nyckeln, nån där man bara behöver sätta i nyckeln och nån där man ska trycka på start-knappen utan att hålla nere kopplingen.

Öppet forum, ingen registrering