Start > Körkortsforum > Klarat körkortet men ändå nerv…

Klarat körkortet men ändå nervös när jag kör ensam

Åsa 2018-01-05 14:23 ! Citera #
Hej! Klarade körkortet en bit innan jul på andra uppkörningsförsöket och har kört en del själv efteråt. Blir dock väldigt nervös ibland och gör några fel.. vet inte vad problemet är, någon annan som känner likadant?
Jimmy 2018-01-05 15:10 ! Citera #
Åsa 2018-01-05
Hej! Klarade körkortet en bit innan jul på andra uppkörningsförsöket och har kört en del själv efteråt. Blir dock väldigt nervös ibland och gör några fel.. vet inte vad problemet är, någon annan som känner likadant?
Hej. Grattis till körkortet:) det du beskriver är helt normalt, det är därför man har just 2 års prövotid, för att man ska öva på att bli en ännu bättre trafikförare. Alla gör små misstag i början vissa tyvär lite värre, men öva öva öva så ska du se att det kommer bli mycket enklare med tiden. Våga också utmana dig själv lite genom att köra där trafiken är lite mer hetsigare, på så sätt övar du upp din förmåga att bli en bra bilförare. Man lär för livet hela tiden:) om man lyckas på ett bra sätt så blir körkortet en bra investering för all framtid. Lycka till!
Gäst 2018-02-16 00:58 ! Citera #
Som ovan skrev.

Tog själv körkortet i somras Juni, manuell dessutom...ett slit var det för mig.

Upplevde precis som du sa, man är nervös osv.....men körde en hel del efter åt, bara o göra det, du har fått kortet och anses tillräkligt säker i tarfiken.

lite fel har man gjort vem har inte det, själv har man gjort det, inget allvarligt dock....tat bara lungt och håll hastigheten, låt dig inte stressas av andra.

det är jävligt bra att vara uppmärksam på sina misstag, man analyserar sig själv på ett sätt och lär sig där...vilket är viktigt....

Var uppmärksam o tat lungt så ska du se att det släpper....

Lite lät nerv o stress är bra, då är man lite mera på allerten

Med milen kommer erfarenheterna ;)

Bilkörning ska vara kul oxå...

Ps köppte min första bil härom veckan...så glsd jag är..

Senaste foruminläggen

Rubrik
Inlägg
Senaste inlägget
14
I dag 10:58
9
I går 22:09
Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2024 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   364 sidor   30 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Gratis körkortstest