Start > Körkortsforum > Hur tränar ni teorin?

Hur tränar ni teorin?

Taggadetjejen 2018-01-03 13:07 ! Citera #
Hej,
Jag har mina körlektioner i mars, men började träna redan med teorin. Jag tänkte läsa klart boken och sen öva med frågor. Hur gjorde ni, eller hur gör ni? Kan ni ge lite råd?
Gäst 2018-01-03 15:56 ! Citera #
Jag tror inte att man kan göra som andra har gjort, vi alla är olika individer och pluggar därför på olika sett.
Mitt bästa tips är att du ska plugga som du har gjort inför ett prov i skolan.
För det sättet funkar ju för dig, varför ändå och börja plugga som andra har, det kanske inte alls passar dig.
Så håll dig till det som du vet fungerar för just dig..
Måste dock ge dig beröm för att plugga teorin i god tid, men fortsätt med det även när körlektionerna kommer igång.
För körningen och teorin går hand i hand, men det är bra att du är ute i god tid.
Lycka till!
Rocky 2018-01-03 19:50 ! Citera #
Taggadetjejen 2018-01-03
Hej,
Jag har mina körlektioner i mars, men började träna redan med teorin. Jag tänkte läsa klart boken och sen öva med frågor. Hur gjorde ni, eller hur gör ni? Kan ni ge lite råd?
Bra att du läser boken:) den ger dig basgrunderna som du behöver, man lär för livet vad gäller bilkörning och teori. När du läser boken så läs ett kapitel i taget och gör övningar i övningshäftet, på så sätt missar du inget, sen så kan du kombinera med körkortsfrågor, då får du ett svar på hur mycket som har fastnat.

Senaste foruminläggen

Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2025 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   367 sidor   31 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2025 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2025 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Gratis körkortstest