Start > Körkortsforum > Uppsala

Uppsala

brannhammars 2018-01-01 22:36 ! Citera #
Hur går det egentligen för dem flesta som kör upp i Uppsala?
Gäst 2018-01-01 22:42 ! Citera #
Det beror lite på hur mogna och klara dom är när dom kommer till sin uppkörning.
Många klara sina körningar på första försöket, men sedan finns det dom som kommer till sin uppkörning när dom inte är helt klara. Men tyvärr så tror dom att dom kan allt, man bokar då sina prov och blir besvikna när dom kuggas.
Är man helt klar med sin körutbildning och känner sig bekväm bakom ratten så är det inga problem att köra upp oavsett vart det sker, inte en i Uppsala blir det några problem :D
Gäst 2018-01-02 10:57 ! Citera #
43,02 % klarar
körkortsnart 2018-01-06 12:45 ! Citera #
Men vart brukar man köra???
Gäst 2018-01-06 17:23 ! Citera #
Svartbäcken
Förarprövaren 2018-11-18 13:37 ! Citera #
”Få klarar sig vig uppkörning i Uppsala. Endast i Jakobsberg, Farsta och Södertälje klarar sig färre enligt artikeln från 2013 nedan (det är förresten min f.d. kollega, numera kontorschef, som intervjuas).
Jag håller med trafikläraren Eseyas Yebiyo om att inspektörerna här i Uppsala inte är hårdare än de i övriga landet, utan att skälet till så många underkända beror på andra saker. Historiskt har Uppsalainspektörerna varit fruktade, men detsamma kan nog sägas om resten av inspektörerna i landet. De skulle vara mer eller mindre skräckinjagande. Det ingick nästan i deras arbetsbeskrivning. Nu är det tvärtom. Nu ska ett underkänt resultat levereras med ett empatiskt leende.”

Läs hela inlägget vi länken nedan.

https://uppkorningblog.com/2016/05/11/svart-att-kora-upp-i-uppsala/
Gäst 2018-11-18 17:51 ! Citera #
Körde upp i Jakan..

Ja kuggade....men det var rättvist...visst skitsak...men spelar ingen roll...det var rättvist...slitit har jag.

Högt tempo i trafiken.....kräver mkt..
Cirkulatoner wn hel del, tempo, mororväg...sen lugna områden mkt 30 väg...lätt o missa

Körde upp i miljö där jag bor....

Tacksam idag att de kuggade mig..
Alla gånger, de får inte bli slappa.

Sen teor jag inte de kuggar på jävelskap.

Kör med inställningen, ingen vill krocka.
Tat bara lungt o ingen stress även om tempot högt ( okej lite stress skärper en ;) )

Senaste foruminläggen

Rubrik
Inlägg
Senaste inlägget
5
2024-05-16 20:04
Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2024 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   364 sidor   30 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Gratis körkortstest