Start > Körkortsforum > Uppkörning imorgon

Uppkörning imorgon

E 2018-02-15 10:07 ! Citera #
Tack! :)
Igår var det första gång jag körd helt ensam. Min chef tvingade mig köra en mini buss. :o
Jag var livrädd, med det gick super bra! ;)
Chloe Ng 2018-02-15 18:13 ! Citera #
Hejsan va kul att du klarat provet. Jag hade teorin idag och lyckades men blir supernervös inför uppkörning, kmr ha det på måndag. Har du någon tips som kan hjälpa mig med detta? Jag känner mig dock osäker inför provet för att jag är inte en duktig förare, en fegis kan man kallas mig för :(
Gäst 2018-02-15 22:21 ! Citera #
Chloe Ng 2018-02-15
Hejsan va kul att du klarat provet. Jag hade teorin idag och lyckades men blir supernervös inför uppkörning, kmr ha det på måndag. Har du någon tips som kan hjälpa mig med detta? Jag känner mig dock osäker inför provet för att jag är inte en duktig förare, en fegis kan man kallas mig för :(
Du kommer garanterat kugga din uppkörning!!!

Och det tror jag bara för att du sitter här och är negativ i ditt tankesätt...
Tycker man att man är en dålig förare, en feg förare så blir man en sämre förare...

För att klara en uppkörning så MÅSTE man tro på sig själv!!

Så du borde avboka din uppkörning och låta någon annan få den tiden som tror på sig själv så att du kan träna mera och sedan boka en ny tid när du tror på dig själv att du kan klara en uppkörning...

Detta är det bästa tipset du någonsin kommer att få, dessutom så sparar du pengar.
Varför ska du betala en uppkörning och lån av bil för att sedan kugga eftersom du inte tror på dig själv?
Ryck upp dig och visa lite framåt anda!!!
Gäst 2018-02-16 22:06 ! Citera #
Chloe Ng 2018-02-15
Jag skulle säga att väldigt få som kör upp är duktiga förare, det krävs mycket mer erfarenhet för det. Att klara en uppkörning visar att man är en tillräckligt kunnig och säker förare för att fortsätta öva på egen hand, men duktig tar ytterligare övning för att bli. Om din körskola tycker du är redo så är du det. Jag var otroligt nervös inför min uppkörning och den var inte perfekt, men jag gjorde inget trafikfarligt och blev godkänd. Lycka till!
Gäst 2018-03-09 14:17 ! Citera #
Jag var supernervös innan och under min första uppkörning. Kände på mig att jag skulle misslyckas, läste om uppkörningar på flashback och här. Jag misslyckades fatalt, det var som att jag knappt hade kört bil. Osäkerheten blev påtaglig i massa situationer. Då blev jag väldigt tveksam till hur det här någonsin skulle gå. Dock hade jag med mig att jag aldrig är nervös när jag kör med handledare/trafikskola och de hade inga anmärkningar på mitt körande.

Klarade det på mitt andra försök.

Det jag ändrade på inför min andra uppkörning var;
- Körde inte bil 2 dagar innan uppkörning, körningen jag gjorde innan fick jag beröm för.
- Jag var inte inne på något forum och läste om andras uppkörningar eller liknande.
- Jag försökte inte plugga på någon särskild väg eller ha tankar om vart vi kan tänkas köra - detta skulle bara sätta myror i huvudet på mig om just de vägar jag hade förställt mig inte kommer på uppkörningen.
- Jag gjorde mitt bästa för att inte tänka på uppkörningen, om jag tänkte på uppkörningen försökte jag tänka mig hur jag gör allt så jävla snyggt bara. Att allt kommer att flyta. Detta var svårt och jag kände att jag bara lurade mig själv ibland, men jag tänkte så ändå.
.
Jag var fortfarande nervös när jag satte mig i bilen, men på något sätt var det inte lika mycket tankar om olika vägar vi kan tänkas ta och vad som skulle vara ”bäst” som flög runt i huvudet. Det blev lättare att fokusera på körningen, precis som när jag körde med trafikskola/handledare fast lite nervösare.

Det här sammantaget gjorde att det var lättare att bara följa instruktionerna och gå på den känsla man har övat in. Jag satt inte och hoppades på att man skulle ta någon särskild väg. Förhoppningsvis har du kört bra och vet med dig att du klarar av de situationer som kan uppkomma i trafiken, lita på det.

Senaste foruminläggen

Rubrik
9
I dag 19:38
4
I dag 18:10
11
I dag 18:00
Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2025 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   367 sidor   31 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2025 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2025 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Testa ett teoriprov