Start > Körkortsforum > Tredje gången gilt?

Tredje gången gilt?

Sam 2017-12-14 18:06 ! Citera #
Har min 3e uppkörning nästa vecka och vill gärna ha lite tips att tänka på. Har känt mig så uppgiven efter båda misslyckade försöken och känt för att ge upp men körlärare säger jag kör bra och borde klara det.
Blev extra nervös efter dagens lektion då jag plötsligt gjorde massa fel jag annars inte gör.
Gäst 2017-12-14 19:40 ! Citera #
Jag klarade tredje gången.

Jag körde jätte lugnt 3:e gång. Tänkte alltid innan jag gjorde.
Jess 2017-12-14 21:42 ! Citera #
Ska oxå göra tredje försök, tänkte precis som dig, att ge upp men min trafiklärare säger att jag kör braaa och varför ge upp när man har två månader på sig som chans,så kämpa påååå nuuuuuu, hoppas att de går bra för dig och får mig
Gäst 2017-12-15 01:30 ! Citera #
Sam 2017-12-14
Har min 3e uppkörning nästa vecka och vill gärna ha lite tips att tänka på. Har känt mig så uppgiven efter båda misslyckade försöken och känt för att ge upp men körlärare säger jag kör bra och borde klara det.
Blev extra nervös efter dagens lektion då jag plötsligt gjorde massa fel jag annars inte gör.
Du kommer fixa det :) tro på dig själv
Sam 2017-12-15 21:48 ! Citera #
Tack för era svar! Tror mycket det är självförtroendet det är fel på. Uppkörningen känns lite som ett minfält där man blir nervös och plötsligt gör konstigheter man aldrig gjort. Och som att hjärnan ställt in sig på att det är omöjligt att klara fast jag vet det egentligen inte stämmer.
Gäst 2017-12-16 18:49 ! Citera #
Klarade min uppkörning idag, andra gånger jag kör upp. Asså helt ärligt var jag inte en bättre förare nu än innan men jag körde bara extreeemt lugnt och kollade i speglarna var femte sekund. Du behöver inte hålla hastigheten som skyltarna visar, kör så att du kan planera din körning och klara av alla moment. Ha bra koll på trafikreglerna och kör lugnt så kommer du klara det. Är din inspektör trygg i bilen när du kör blir du godkänd.
Gäst 2017-12-17 06:53 ! Citera #
Gäst 2017-12-16
Klarade min uppkörning idag, andra gånger jag kör upp. Asså helt ärligt var jag inte en bättre förare nu än innan men jag körde bara extreeemt lugnt och kollade i speglarna var femte sekund. Du behöver inte hålla hastigheten som skyltarna visar, kör så att du kan planera din körning och klara av alla moment. Ha bra koll på trafikreglerna och kör lugnt så kommer du klara det. Är din inspektör trygg i bilen när du kör blir du godkänd.
Jag håller med helt och hållit. Jag klarade tredje gång men med samma plan. Lugnt körning.
Gäst 2017-12-17 06:53 ! Citera #
Gäst 2017-12-16
Klarade min uppkörning idag, andra gånger jag kör upp. Asså helt ärligt var jag inte en bättre förare nu än innan men jag körde bara extreeemt lugnt och kollade i speglarna var femte sekund. Du behöver inte hålla hastigheten som skyltarna visar, kör så att du kan planera din körning och klara av alla moment. Ha bra koll på trafikreglerna och kör lugnt så kommer du klara det. Är din inspektör trygg i bilen när du kör blir du godkänd.
Och stort grattis!!!
Sam 2017-12-17 20:09 ! Citera #
Gäst 2017-12-16
Klarade min uppkörning idag, andra gånger jag kör upp. Asså helt ärligt var jag inte en bättre förare nu än innan men jag körde bara extreeemt lugnt och kollade i speglarna var femte sekund. Du behöver inte hålla hastigheten som skyltarna visar, kör så att du kan planera din körning och klara av alla moment. Ha bra koll på trafikreglerna och kör lugnt så kommer du klara det. Är din inspektör trygg i bilen när du kör blir du godkänd.
Grattis till körkortet och tack för tipset! Ska köra på denna strategi. Låter ju helt logiskt då man hinner tänka efter och se mer om man tar det extra lugnt.
Sam 2017-12-22 16:41 ! Citera #
Ville bara säga att jag klarade uppkörningen idag på tredje försöket. Tack för era tips och hoppas ni andra också klarat er, annars bara kämpa på. Känslan är obeskrivlig.

Senaste foruminläggen

Rubrik
Inlägg
Senaste inlägget
3
I dag 12:13
7
I dag 08:29
3
I dag 07:23
Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2024 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   364 sidor   30 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Gratis körkortstest