Start > Körkortsforum > Manövrering

Manövrering

channel 2017-12-10 09:06 ! Citera #
Vad menas med manövrering?
att man måste kunna manövrera bilen, hurrr ???
Gäst 2017-12-10 10:09 ! Citera #
Att kunna styra bilen på ett bra sätt i olika situationer. Till exempel att åka rakt framåt utan att vingla, svänga på ett bra sätt, backparkera in mellan två bilar och så vidare.

Kort sagt, man ska kunna styra bilen på ett sätt så att den går automatiskt och man ska inte behöva tänka på hur man gör den under körning.
Channel 2017-12-10 10:50 ! Citera #
Gäst 2017-12-10
Att kunna styra bilen på ett bra sätt i olika situationer. Till exempel att åka rakt framåt utan att vingla, svänga på ett bra sätt, backparkera in mellan två bilar och så vidare.

Kort sagt, man ska kunna styra bilen på ett sätt så att den går automatiskt och man ska inte behöva tänka på hur man gör den under körning.
Okej, tack för svaret, jag undrar eftersom jag fick göra min uppkörning igår å blev kuggad pga att jag måste öva mer på manövrering, trots att jag fick göra fick parkering å de gick braaaa,??????
Gäst 2017-12-10 17:17 ! Citera #
Channel 2017-12-10
Okej, tack för svaret, jag undrar eftersom jag fick göra min uppkörning igår å blev kuggad pga att jag måste öva mer på manövrering, trots att jag fick göra fick parkering å de gick braaaa,??????
Som skrivet tidigare så ingår det fler saker i en manövrering än att bara kunna parkera bilen.
Och där verkar du ha en del brister, bara att sätta igång och öva
Gäst 2017-12-10 18:13 ! Citera #
I manövrering så ingår det även växlingar, att du kanske inte växlade på ett bra sätt. Kanske vid start så gasar du för mycket då det låter väldigt mycket eller du kanske bromsar för snabbt och hårt. Allt det där ingår i manövreringen, hur du alltså behandlar din bil. Lycka till nästa gång!
Gäst 2019-03-05 14:38 ! Citera #
Kan du klara För mig manövering tack
Gäst2 2019-03-05 16:18 ! Citera #
Gäst 2019-03-05
Kan du klara För mig manövering tack
Läs tidigare svar!
Börje Kugg 2019-03-06 01:06 ! Citera #
Upp- och nedväxling ska komma naturligt. Bilen ska inte rycka till när du växlar. Du ska kunna använda koppling och växelspak utan att det tar för mycket uppmärksamhet från annat - som att söka av omgivningen - skyltar, cyklister, gående och andra bilar.

Senaste foruminläggen

Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2024 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   364 sidor   30 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Teoriprov, gratis demo