Start > Körkortsforum > UPPKÖRNING I ÄNGELHOLM

UPPKÖRNING I ÄNGELHOLM

Gäst 2017-12-04 00:25 ! Citera #
Jag har nämligen uppkörning om en vecka i Ängelholm och undrar bara om någon också har haft det i Ängelholm? Hur var det i så fall :)

Några tips?
Gäst 2017-12-04 21:17 ! Citera #
Hej, jag har haft min uppkörning i ängelholm! Och kan säga att det är en trevlig stad att köra i, några tips skulle vara att du är extra försiktig vid maxi rondellen och eventuellt 60 rondellen om du får köra där vill säga, dom rondelerna kan vara lite läskiga och där förekommer ofta mycket trafik, igentligen är det 2 helt vanliga rondeller, men sikten är katastrof i dom, så därför är det noga att titta lite extra där, men i södra delen av centrum är det lungt att köra, det ända som kan vara lite läskigt är om du måste svänga vänster i en 4vägskorsning pga dålig sikt en en gång, men ta det bara lungt så fixar du det. Motorväg och landsvägskörning är ganska lätta, ängelholm har bra påfarter till motorvägarna se upp bara om du skulle få anvisningar till norra varalöv där är trafiken ganska intensiv många ängelholmarna har krockat där av någon anledning, landsvägarna är trevliga att köra på, inga problem där, men annars är Ängelholm trevligt att köra i
Gäst 2017-12-06 23:23 ! Citera #
Tack så jättemycket! Jag uppskattar det verkligen :)
Gäst 2017-12-07 10:07 ! Citera #
Gäst 2017-12-06
Tack så jättemycket! Jag uppskattar det verkligen :)
Stort lycka till:)
E. 2017-12-07 10:55 ! Citera #
Vad roligt! Ska göra min uppkörning om 3 veckor och är så nervös!!! Hittade denna bloggen igår som hjälper mig med nerverna, åtminstone en stund :P Den skrivs av en inspektör och han ger mycket bra tips.
https://uppkorningblog.com
Gäst 2017-12-12 18:53 ! Citera #
Jag klarade teoriprovet, men tyvärr inte uppkörningen :(
Jaja 2017-12-12 18:58 ! Citera #
Gäst 2017-12-12
Jag klarade teoriprovet, men tyvärr inte uppkörningen :(
Jag gjorde tvärtom. Klarade uppkörningen men inte teorin (ovanligt haha ?) men fixade teorin igår :) Tror fortfarande inte på det tills jag får kortet i handen. Men du, det är bara att kötta på. Ta det lugnt! Kör som du alltid brukar. Lättare sagt än gjort, jag vet.. men..

Förresten vad kugga du på?
Gäst 2017-12-12 19:00 ! Citera #
Gäst 2017-12-12
Jag klarade teoriprovet, men tyvärr inte uppkörningen :(
Ajdå det var tråkigt att läsa:( Vad gick fel?
Gäst 2017-12-14 10:45 ! Citera #
Det snöade nämligen den dagen, och efter ett tag så märkte jag att bakrutan började täckas av något. Jag trodde att det var typ frost/ånga (om ni förstår vad jag menar) så jag satte på värmereglaget för bakrutan. Och det tyckte hon inte om (kvinnan som bedömde uppkörningen). Hon tyckte att jag skulle slå på bakrutetorkaren.

Sen var det i stan. Jag skulle byta fält till vänster, men ser att en bil i det vänstra fältet började öka farten och ville köra om mig. Och då sket jag i att byta körfält direkt utan väntade på att personen skulle avklara sin omkörning så att jag kunde byta körfält, men det tyckte hon inte att jag skulle ha gjort utan byta körfält direkt trots att personen körde betydligt snabbare än vad jag gjorde.

Och sen var det påfarten på motorvägen. Hon tyckte att jag kom för långt ut i accelerationsfältet. Men jag ville bara komma upp i snabb fart i accelerationsfältet för att sedan köra ut på motorvägen i tillräcklig hög fart. Det fanns liksom inga bilar som körde nära mig så det var egentligen inte riskfyllt.

Jag får helt enkelt göra mitt bästa nästa uppkörning och försöka rätta mig utifrån mina misstag.
Jaja 2017-12-14 11:29 ! Citera #
Gäst 2017-12-14
Det snöade nämligen den dagen, och efter ett tag så märkte jag att bakrutan började täckas av något. Jag trodde att det var typ frost/ånga (om ni förstår vad jag menar) så jag satte på värmereglaget för bakrutan. Och det tyckte hon inte om (kvinnan som bedömde uppkörningen). Hon tyckte att jag skulle slå på bakrutetorkaren.

Sen var det i stan. Jag skulle byta fält till vänster, men ser att en bil i det vänstra fältet började öka farten och ville köra om mig. Och då sket jag i att byta körfält direkt utan väntade på att personen skulle avklara sin omkörning så att jag kunde byta körfält, men det tyckte hon inte att jag skulle ha gjort utan byta körfält direkt trots att personen körde betydligt snabbare än vad jag gjorde.

Och sen var det påfarten på motorvägen. Hon tyckte att jag kom för långt ut i accelerationsfältet. Men jag ville bara komma upp i snabb fart i accelerationsfältet för att sedan köra ut på motorvägen i tillräcklig hög fart. Det fanns liksom inga bilar som körde nära mig så det var egentligen inte riskfyllt.

Jag får helt enkelt göra mitt bästa nästa uppkörning och försöka rätta mig utifrån mina misstag.
Fy vad segt! Aja som du sa äre ba å köra på nästa gång. Du fixar det! Lycka till

Senaste foruminläggen

Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2024 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   364 sidor   30 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Gratis körkortstest