Start > Körkortsforum > Fråga gällande uppkörning i So…

Fråga gällande uppkörning i Sollentuna

fal 2017-12-01 15:29 ! Citera #
Hej,

Blev kuggad på min uppkörning bl.a. för att jag var för passiv när jag skulle in på två rondeller och när jag sedan skulle ut på landsväg. Dvs väntade för länge och vågade inte mig ut. Stod dock också att jag blev UK på sväng från landsväg, jag körde in på rotebro sen vidare mot enköping väg 267 Stäketvägen, fick som anvisning att jag skulle svänga vänster in på gamla stäketvägen (något som börjar på M) där det finns en ridskola. man får ju en egen fil för att kunna göra sin vänstersväng men vet inte riktigt vad jag kuggade på där?

Efter att jag såg skylten för svängen så började jag planera den med att blinka vänster och när jag väl såg svängen så varningsbromsade jag först för att sedan bromsa in för att säkert kunna ta mig in till filen (den är rätt kort och jag har tidigare gjort misstaget att komma in med för hög hastighet). tyckte att jag placerade mig bra i nivå med den heldragna linjen och nära mittlinjen för att kunna ta mig in till ridskolan.
Gäst 2017-12-01 17:03 ! Citera #
Jag gissar bara. du kanske har blinkat förtigit. Liksom ska man inte blinka efter att man har sett själva svängen samt kollat trafik bakom och dolda vinkel.

Jag har också uppkörning nästa vecka.
Gäst 2017-12-03 07:27 ! Citera #
Efter att läsa din post övningskörde jag där igår. Att svänga vänster in var inte så svårt men att komma tillbaka på landsväg var lite svårt. Man måste kolla på både sidorna med hänsyn att hastigheterna var höga där och då komma snabbt ut och då accelerera väldigt snabbt igen.

Min man sa att vara förbered efter att se skylten då bromsa måttlig och ge blinkers när man är nära svängen för att komma in i vänster fil och då svänga in när man hade lucka.
Gäst 2017-12-04 21:11 ! Citera #
www.youtube.com/watch?v=yaoe1Cg8WUg

Kolla från 26:e minuten...

Senaste foruminläggen

Rubrik
Inlägg
Senaste inlägget
5
I går 20:04
Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2024 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   364 sidor   30 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Gratis körkortstest