Start > Körkortsforum > Jag har haft uppkörning idag, …

Jag har haft uppkörning idag, och är väldigt besviken

sara1 2017-12-01 15:03 ! Citera #
Jag har haft uppkörning idag,och är väldigt besviken över den instruktör jag körde med

i hans bedömning allt jag gjorde , var inte tillräckligt bra
Jag vet inte hur ,han har tänkt sig ? det enda förklaring han har att jag svänger inte bra.
Jag känner mig väldigt ledsen och kan inte låta bli,och kan inte bara hoppas på att nästkommande uppkörning kommer att var at instruktör som bedömer rätt.
Jag vet inte hur mycket det här pappret kommer att påverka men en sak jag är säker på att jag försener inte deta (är Ledsen)
Gäst 2017-12-01 19:18 ! Citera #
Vart körde du upp?
gäst 2017-12-01 19:53 ! Citera #
Hej, jag har kuggats 4 gånger. Nu vet jag inte riktigt hur jag ska köra för att få godkänt. Alltid är det något, antingen kör jag för försiktigt och då verkar jag osäker, backar runt hörn som ”robot”, för sakta. Kollar noga vid varje korsning och kollar döda vinkeln då är detta inte så bra för att jag bör göra avsökning långt innan.. Jag ger inte upp ändå och ska köra upp i mars.
sara1 2017-12-01 20:05 ! Citera #
Jag körde i värnamo !
sara1 2017-12-01 23:07 ! Citera #
https://www.expressen.se/kvallsposten/mutade-inspektoren-efter-17-kuggade-uppkorningar/
Gäst 2017-12-02 00:52 ! Citera #
Å herrgud! kanske dags att köpa ett busskort:)
Gäst 2017-12-02 01:25 ! Citera #
sara1 2017-12-01
Jag har haft uppkörning idag,och är väldigt besviken över den instruktör jag körde med

Jag vet inte hur ,han har tänkt sig ? det enda förklaring han har att jag svänger inte bra.
Jag känner mig väldigt ledsen och kan inte låta bli,och kan inte bara hoppas på att nästkommande uppkörning kommer att var at instruktör som bedömer rätt.
Jag vet inte hur mycket det här pappret kommer att påverka men en sak jag är säker på att jag försener inte deta (är Ledsen)
Då borde du lära dig svänga bra.

Om det nu var oklart i vad hen menade, varför inte be kontrollanten specificera?

Men det borde i och för sig framgå i protokollet som jag förutsätter du redan läst igenom.
Gäst 2017-12-02 13:51 ! Citera #
sara1 2017-12-01

Som vanligt när en ung elev kuggar ska denne skylla på inspektören istället för att erkänna att du inte kan köra. Problemet ligger hos dig. Inspektörer måste handskas med sådana som dig varje dag som tycker att inspektören ”bedömt fel” och att du egentligen ”kan köra”. Ni uppfattar helt enkelt inte varför ni kuggat och det är brist på mognad och körvana.
Ungagnäller 2017-12-02 23:56 ! Citera #
Bra skrivet av ”Gäst” före mig...

Unga har en väldigt stor tendens till att skylla ifrån istället för att se sina egna fel och brister.
Lite löjligt att ens hålla på att försöka skylla ifrån sig då vi oftast vet att det är eleven själv som har brister, knappast att det ligger hos inspektören. Dom genomgår en mängd tester och dom har även hårda stickprov som dom måste klara av för att få fortsätta som en inspektör, så dom har mängder med mer trafikvana än vad deras uppkörningsaspiranter har. Så att då ens skylla ifrån sig på dom är som sagt bara löjligt....

Lär er alla moment som ingår och lär er att köra bil innan ni bokar en uppkörning så ska ni se att det kommer gå bättre
Gäst 2017-12-03 19:14 ! Citera #
Ungagnäller 2017-12-02
Bra skrivet av ”Gäst” före mig...

Unga har en väldigt stor tendens till att skylla ifrån istället för att se sina egna fel och brister.
Lite löjligt att ens hålla på att försöka skylla ifrån sig då vi oftast vet att det är eleven själv som har brister, knappast att det ligger hos inspektören. Dom genomgår en mängd tester och dom har även hårda stickprov som dom måste klara av för att få fortsätta som en inspektör, så dom har mängder med mer trafikvana än vad deras uppkörningsaspiranter har. Så att då ens skylla ifrån sig på dom är som sagt bara löjligt....

Lär er alla moment som ingår och lär er att köra bil innan ni bokar en uppkörning så ska ni se att det kommer gå bättre
Det är inte bara unga som kuggar min vän, jag har själv historia angående min pappa som jag har skrivit om i ett annat inlägg. Han har kört bil sen han var ett barn och som ungdom kört runt i hela EU och har under hela sitt liv varit utsatt för en olycka och det var när ett djur hoppade ut på vägen. Men när han skulle ta körkort i Sverige fick han köra i en timme när provet max ska vara i 50 minuter, just för att inspektören skulle hitta något fel. Och han ingrep för en gående som stod 20 meter ifrån och påstod att min pappa skulle ’’köra på’’ honom. Andra gången så fick han köra i 10 minuter då den andra inspektören sa du kör helt perfekt ingen aning varför du inte blev godkänd förra gången. Så att vi ’’ungdomar’’ borde mogna och sluta klaga är skitsnack. Det är DE som ska vara lite mänskliga och förstå att om man inte kör helt riktigt miljövänligt tex är inte hela världen så länge man inte kör trafikfarligt. Det var vad jag hade att säga.

Senaste foruminläggen

Rubrik
6
I dag 00:29
2
I dag 00:20
9
I går 19:38
11
I går 18:00
Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2025 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   367 sidor   31 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2025 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2025 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Gratis körkortsfrågor