Start > Körkortsforum > Samma inspektör

Samma inspektör

Gäst 2017-11-30 21:24 ! Citera #
Varför är det samma inspektörer i olika städer??? Trafikverket är ju öppet varje dag i alla städer så vad är grejen med att gå runt från en stad till den andra när man ba kan jobba på en plats?? MAN SLIPPER JU ALDRIG SAMMA JÄVLA INSPEKTÖR
inspektörn 2017-11-30 22:00 ! Citera #
Ett kontor har hand om flera mottagningsorter!
Rocky 2017-12-01 00:49 ! Citera #
inspektörn 2017-11-30
Ett kontor har hand om flera mottagningsorter!
Vilket kontor jobbar du för?
Gäst 2017-12-01 08:01 ! Citera #
Ja du verkar vara en go inspektör om du verkligen e de som du skriver :lol: :lol: vart är du hahaha
inspektörn 2017-12-01 20:14 ! Citera #
Alla inspektörer är rätt goa!
Det är däremot svårt för dom att göra alla glada! Betänk att dom möter ca 1500 personer per år! 1480 av dom har inget ont att säga om dom, men 20 st ogillar inspektören! Lite sans, balans och objektivitet, så märker man att dom är rätt proffsiga!
Bedömningarna är lika i 93,7% av fallen (Umeå universitet) och internkollen är riktigt hård!
Själv är jag inte inspektör, vilket jag nämnt tidigare, men jag har utbildningar inom trafik som är lite över det vanliga+att jag har forskat i ämnet uppkörningar!
Var glada över den höga kvalitén på uppkörningarna och betänk att även inspektören är en människa!
Gäst 2017-12-01 22:14 ! Citera #
inspektörn 2017-12-01
Det är däremot svårt för dom att göra alla glada! Betänk att dom möter ca 1500 personer per år! 1480 av dom har inget ont att säga om dom, men 20 st ogillar inspektören! Lite sans, balans och objektivitet, så märker man att dom är rätt proffsiga!
Bedömningarna är lika i 93,7% av fallen (Umeå universitet) och internkollen är riktigt hård!
Själv är jag inte inspektör, vilket jag nämnt tidigare, men jag har utbildningar inom trafik som är lite över det vanliga+att jag har forskat i ämnet uppkörningar!
Var glada över den höga kvalitén på uppkörningarna och betänk att även inspektören är en människa!
Ok!? Men varför har du döpt dig till inspektörn här inne då? Om du nu inte är det:)
Gäst 2017-12-02 00:38 ! Citera #
inspektörn 2017-12-01
Hahaha snälla!! Alla inspektörer är goa?! Hur tänkte du där? Det var de trögaste jag har hört. DOM FLESTA letar efter minsta lilla för att kugga :))) o säg inte nej för det är sant.
Allt handlar inte om att det ska vara ’’hög kvalite’’ på uppkörningar, vadå tänk att även inspektören är en människa? Varför tänker inte INSPEKTÖRERNA på att vi också är människor och man kan inte göra allt perfekt när man är nybörjare??? Som om dom kör exakt enligt reglerna ute i trafiken.
Gäst 2017-12-02 01:19 ! Citera #
Gäst 2017-12-02
Hahaha snälla!! Alla inspektörer är goa?! Hur tänkte du där? Det var de trögaste jag har hört. DOM FLESTA letar efter minsta lilla för att kugga :))) o säg inte nej för det är sant.
Allt handlar inte om att det ska vara ’’hög kvalite’’ på uppkörningar, vadå tänk att även inspektören är en människa? Varför tänker inte INSPEKTÖRERNA på att vi också är människor och man kan inte göra allt perfekt när man är nybörjare??? Som om dom kör exakt enligt reglerna ute i trafiken.
Ja det är ju liksom deras jobb, att bedömma körningen och huruvida det finns brister i den. Det du kallar ”minsta lilla” är allt som oftast trafikfarligt eller rent grundläggande brister i körningen som tex backa, placera sig rätt, uppsikt, samspel osv osv. Kolla gärna runt i forumet så får du se vad folk kuggar på.

Du kanske tycker det är ok att släppa igenom nån som inte fixar parkera bilen på ett vettigt sätt, jag föredrar ha mina bildörrar utan märken. Du tycker kanske det inte spelar nån roll att man släpper igenom nån som inte riktigt har koll på döda vinkeln, kan hålla en jämn hastighet, och har en känsla för samspelet i trafiken. Men de som råkar ut för dessa håller oftast inte med. Det ligger ett ansvar bakom varje godkännt prov, att du ska köra enligt reglerna ör väl fan det minsta man kan begära undet ett förarprov, vilka signaler skickar man ut annars?

Dessutom är det så att de släpper igenom ganska mycket redan som det är, så länge det inte är farligt och tydligt att man är medveten om misstaget.
inspektörn 2017-12-02 01:39 ! Citera #
I rest my case!

Senaste foruminläggen

Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2025 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   367 sidor   31 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2025 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2025 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Testa ett teoriprov