Start > Körkortsforum > Uppkörning i Västervik

Uppkörning i Västervik

Gäst 2017-11-29 13:55 ! Citera #
Hej! Är det någon som kört upp i Västervik? Jag är ifrån en annan stad så har aldrig ens övningskört dit! Men pga dåliga tider så är jag tvungen att ta den. Har ni några tips? Hur ser det ut med trafiken? Hoppas inte det är någon häxa jag behöver köra med...
Gästhäst 2018-07-11 18:32 ! Citera #
Antar att du är klar med körkortet för länge sedan, men eftersom fler kanske söker denna information i framtiden bidrar jag med min upplevelse från dagens uppkörning i Västervik idag.

Jag har bara kört privat och i Stockholm men bokade liksom du uppkörningen här pga långa väntetider. Jämfört med Stockholm är uppkörningsmiljön något enklare enligt mig. Trots mycket trafik var det väldigt lättkört då majoriteten av vägarna är enkelfiliga och leder till färre filbyten och stressade medtrafikanter (återigen, enligt min uppfattning).

Min rutt gick från Trafikverket ut till Allén sedan vidare ut mot E22 genom ett par cirkulationsplatser. Efter någon minut på motorvägen gjordes skyddad vänstersvänga in på landsväg, snabb vändning på en avtagsväg och tillbaka mot Västervik igen. På väg tillbaka körde vi in i villaområdet ”Jenny”, där gjordes ett par svängar runt kvarteren, plus backning runt hörn. Sedan gick färden tillbaka till Trafikverket med en vänstersväng på landsväg på vägen dit.

Trafikinspektören var även mycket trevlig och skapade en lugn och skön stämning i bilen vilket tog bort min nervositet so fort jag satte mig i bilen.

Två månaders privat körning, teori och uppkörning på första försöken, SÅ GLAD NU! :lol:
Gäst 2020-03-07 17:22 ! Citera #
Har uppkörning snart i Västervik. De som kört här vilka vägar har ni tagit och vart körde ni någonstans? :lol:
Piraten 2020-03-08 04:51 ! Citera #
Gäst 2020-03-07
Har uppkörning snart i Västervik. De som kört här vilka vägar har ni tagit och vart körde ni någonstans? :lol:
Man kör på vägar i västervik och kör mot mål som inspektörern bestämmer och det är asfalts vägar och inte grus :)
Nä skämt å sido..
Spela roll så länge du kan köra bil så fixar du det även om du kör i 3 timmar.
Lycka till
Piraten
Gäst 2020-10-24 11:22 ! Citera #
Har uppkörning i Västervik på torsdag nästa vecka. Har kört två gånger i Stockholm i Sollentuna. Något jag bör ha i åtanke då jag ska köra i denna stad?
Anders 2020-10-24 11:54 ! Citera #
Gäst 2020-10-24
Har uppkörning i Västervik på torsdag nästa vecka. Har kört två gånger i Stockholm i Sollentuna. Något jag bör ha i åtanke då jag ska köra i denna stad?
Jag har i Sollentuna nästa vecka. Hur blev det för dig i Sollentuna? Var det svårt?
Gäst 2020-10-27 10:05 ! Citera #
Inte direkt egentligen men dem kan vara rätt hårda och petiga. Lycka till.
jilluuuuuu 2020-10-27 10:21 ! Citera #
Minns du vrf blev du kuggad? Var det nåt små eller gjorde du ett grov misstag?

Senaste foruminläggen

Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2024 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   364 sidor   30 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Teoriprov, gratis demo