Start > Körkortsforum > Hur länge har ni övningskört?

Hur länge har ni övningskört?

Gäst 2017-12-13 23:54 ! Citera #
Gäst 2017-12-13
Inte för att störa er debatt men du skrev faktist ”allt som allt kostade mitt körkort” och då räknar man inte bort saker
Det beror ju på hur man ser på saken, vad jag menade var allt som allt som jag hade lagt ut.
Sedan om man får vissa saker betalda som en present istället för att få paket när man fyller år eller på julafton anser inte jag att man kan räkna med i den kostnaden...Eller hur??
Gäst 2017-12-14 00:59 ! Citera #
Frågan handlade väl om den totala kostnaden av körkortet?
Gäst 2017-12-15 17:26 ! Citera #
Gäst 2017-12-14
Frågan handlade väl om den totala kostnaden av körkortet?
Det stämmer, och personen har svarat vad han har lagt ut, alltså blir det hans totala kostnad....eller hur?
Håller med personen att man inte kan räkna in kostnaden för ett körkort om man får vissa delar betalda när man fyller år eller om man får nått som en julklapp. Man får ju dom sakerna istället för att få presenter eller mindre julklappar, hur kan ni tycka att man ska räkna med sådana saker? Ni fick säkert också presenter och julklappar när ni fyllde år/firade jul. Hade ni då inte hellre önskat att få vissa moment betalda när det kommer till körkortsutbildningen?
Gäst 2017-12-15 17:53 ! Citera #
Så med andra ord är det helt lch hållet sant att påstå att det är skitbilligt att äta på operkällan.

Jag blev ju bjuden den gången jag åt där...
T 2017-12-15 23:02 ! Citera #
Gäst 2017-12-15
Det stämmer, och personen har svarat vad han har lagt ut, alltså blir det hans totala kostnad....eller hur?
Håller med personen att man inte kan räkna in kostnaden för ett körkort om man får vissa delar betalda när man fyller år eller om man får nått som en julklapp. Man får ju dom sakerna istället för att få presenter eller mindre julklappar, hur kan ni tycka att man ska räkna med sådana saker? Ni fick säkert också presenter och julklappar när ni fyllde år/firade jul. Hade ni då inte hellre önskat att få vissa moment betalda när det kommer till körkortsutbildningen?
Angående den sista frågan: självklart, men det är ju inte så relevant och framför allt väldigt missvisande när folk ska redogöra för sin körkortskostnad och en massa poster räknas bort för att man inte stod för dem själv. Jag som utomstående får ju ingen som helst uppfattning om hur mycket ett körkort egentligen kostar och det är ju DET som i alla fall jag tycker är intressant. Mindre intressant: att veta vad folk fått i julklapp/födelsedagspresent/bidrag. Om det känns viktigt att skriva hur lite man själv lagt ut kan man väl bara skriva något i stil med, ”Mitt körkort kostade 15.000 kr, men jag behövde bara lägga ut 3.500 och resten fick jag”. :)
Gäst 2017-12-16 14:05 ! Citera #
T 2017-12-15
Angående den sista frågan: självklart, men det är ju inte så relevant och framför allt väldigt missvisande när folk ska redogöra för sin körkortskostnad och en massa poster räknas bort för att man inte stod för dem själv. Jag som utomstående får ju ingen som helst uppfattning om hur mycket ett körkort egentligen kostar och det är ju DET som i alla fall jag tycker är intressant. Mindre intressant: att veta vad folk fått i julklapp/födelsedagspresent/bidrag. Om det känns viktigt att skriva hur lite man själv lagt ut kan man väl bara skriva något i stil med, ”Mitt körkort kostade 15.000 kr, men jag behövde bara lägga ut 3.500 och resten fick jag”. :)
Ska man ta körkort så kan man ju inte utgå efter vad andra har lagt ut.
Vissa klara ju sina prov fortare än andra, likaså sina körprov, så det är ju väldigt individuellt.
Och det är ju likadant när det kommer till körlektioner, vissa klarar sig på 10-15 lektioner, medans andra behöver de dubbla.
Så egentligen kan man skita i att skriva vad man har lagt ut, för man kommer ju få ett snittpris mellan 6000 kr och upp till 20,000 kr

Så ska man ta körkort så får man ta reda på alla fasta kostnader först, sedan utgår man efter hur mycket man har kört innan, kan man köra privat för att få ner körskolekostnaden.... Finns massor att göra för att få ner slutpriset..

Senaste foruminläggen

Rubrik
Inlägg
Senaste inlägget
15
I dag 13:24
9
I går 22:09
Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2024 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   364 sidor   30 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Gratis körkortstest