Start > Körkortsforum > Vilket bilmärke föredrar ni?

Vilket bilmärke föredrar ni?

Jimmy 2017-11-24 21:51 ! Citera #
Tjena!
Vilket bilmärke föredrar ni, jag är i farten att köpa en ny bil, problemet är att det finns hur många bilar som helst att välja på! En riktig djungel med andra ord:) bilarna jag är ute efter ligger på mellan 100.000 upp till 150.000 ca: manuel eller automatlåda spelar ingen roll. Min nuvarande bil är en peugot av äldre modell, men peugot blir det inget mer av i alla fall.
Vilket bilmärke har ni idag? Och hur nöjda är ni med den?
Jag vill ha massor av tips så bara skriv:)
Preferenser. 2017-11-24 22:43 ! Citera #
Allt beror på vad du söker i en bil där majoriteten baseras på egna preferenser. Söker du en pålitlig snål tysk, ja men då finns ju golfen. Det är riktigt svårt att ge dig något svar, men i den prisklassen hade jag om jag varit du köpt en vw golf r32. Riktigt sjysst bil som går att få för en bra peng. Kommer med fyrhjulsdrift som original, en 6 cyl motor som producerar runt 250 hästkrafter och original utblås som låter galet bra. Jag syftar på den generationen som kom ut 2007-2008, sök upp klipp på youtube så förstår du vad jag menar. Riktigt underskattad bil.
Jimmy 2017-11-25 09:37 ! Citera #
Preferenser. 2017-11-24
Allt beror på vad du söker i en bil där majoriteten baseras på egna preferenser. Söker du en pålitlig snål tysk, ja men då finns ju golfen. Det är riktigt svårt att ge dig något svar, men i den prisklassen hade jag om jag varit du köpt en vw golf r32. Riktigt sjysst bil som går att få för en bra peng. Kommer med fyrhjulsdrift som original, en 6 cyl motor som producerar runt 250 hästkrafter och original utblås som låter galet bra. Jag syftar på den generationen som kom ut 2007-2008, sök upp klipp på youtube så förstår du vad jag menar. Riktigt underskattad bil.
Tack! jag ska kolla upp den, låter intressant
Gäst 2017-11-26 18:23 ! Citera #
Preferenser. 2017-11-24
Allt beror på vad du söker i en bil där majoriteten baseras på egna preferenser. Söker du en pålitlig snål tysk, ja men då finns ju golfen. Det är riktigt svårt att ge dig något svar, men i den prisklassen hade jag om jag varit du köpt en vw golf r32. Riktigt sjysst bil som går att få för en bra peng. Kommer med fyrhjulsdrift som original, en 6 cyl motor som producerar runt 250 hästkrafter och original utblås som låter galet bra. Jag syftar på den generationen som kom ut 2007-2008, sök upp klipp på youtube så förstår du vad jag menar. Riktigt underskattad bil.
Tänk bara på att sportbilar är inte billiga i service/skatt/försäkring. ;)
Gäst 2017-11-26 23:33 ! Citera #
Själv hade jag hellre valt en nyare Ford Focus än en dyr golf.
Golfen är både dyrare bränslemässigt och skattemässigt..

Men bästa rådet är att du ska känna efter själv vad DU vill köra omkring med, inte vad alla andra tycker ;)
Gäst 2017-11-27 00:31 ! Citera #
Jag har bara erfarenhet av att äga en Volvo än så länge. Det är ett bra märke eftersom att att det finns alltid reservdelar, de är ofta billiga och det är även lätt att mecka själv med dem.

Jag har har ingen erfarenhet av Audi så jag kan inte rekommendera det, men om jag kunde lägga ut 100-150k så hade jag nog köpt en Audi A6 Avant 3.0 TFSI quattro. Kan tänka mig att den är rolig att köra :)
Men frågan är vad du behöver och vill ha för bil. Om du pendlar eller kör i stan, vill köra ekonomiskt, har familj eller är singel avgör helt.
Jimmy 2017-11-27 01:40 ! Citera #
Gäst 2017-11-26
Själv hade jag hellre valt en nyare Ford Focus än en dyr golf.
Golfen är både dyrare bränslemässigt och skattemässigt..

Men bästa rådet är att du ska känna efter själv vad DU vill köra omkring med, inte vad alla andra tycker ;)
Jo men visst, men jag kan ju inte testa alla bilar som ser ok ut, och är billiga i skatt och försäkringar:) då kommer jag ju bo på gatorna till slut. Vilken bil har du idag?
Jimmy 2017-11-27 01:45 ! Citera #
Gäst 2017-11-27
Jag har bara erfarenhet av att äga en Volvo än så länge. Det är ett bra märke eftersom att att det finns alltid reservdelar, de är ofta billiga och det är även lätt att mecka själv med dem.

Jag har har ingen erfarenhet av Audi så jag kan inte rekommendera det, men om jag kunde lägga ut 100-150k så hade jag nog köpt en Audi A6 Avant 3.0 TFSI quattro. Kan tänka mig att den är rolig att köra :)
Men frågan är vad du behöver och vill ha för bil. Om du pendlar eller kör i stan, vill köra ekonomiskt, har familj eller är singel avgör helt.
Audi A6 Avant 3.0 TFSI quattro, är inte den rätt dyr att äga?
Gäst 2017-11-27 14:10 ! Citera #
Jimmy 2017-11-27
Jo men visst, men jag kan ju inte testa alla bilar som ser ok ut, och är billiga i skatt och försäkringar:) då kommer jag ju bo på gatorna till slut. Vilken bil har du idag?
Om du har råd att lägga 150.000:- för en bil så ser jag ingen risk med att du kommer bo på gatan :D
Dessutom kan du testköra varje bil som du är intresserad av om du köper den via en bilfirma.
Så gjorde vi när vi köpte våran bil som vi har idag, då vart det ett antal besök på olika bilfirmor för att testköra dom bilar som vi var intresserade av...

Idag har vi 2016 års modell av Nissan Micra, mycket pigg och billig ”liten” bil som räcker gott och väl till det som vi behöver en bil till :D Och den är betydligt större än vad många tror, t.o.m våran Rottweiler sitter bra i den bilen :D :D
Gäst 2017-11-27 14:34 ! Citera #
Jimmy 2017-11-27
Audi A6 Avant 3.0 TFSI quattro, är inte den rätt dyr att äga?
Beror på vad du jämför med. Det är en lyx/sport bil som har en V6:a + turbo så skatten kan jag tänka mig är ganska dyr och bensinförbrukningen beror nog helt på hur du kör. Service osv har jag ingen aning om. Om du vill ha en billig bil att äga så är en småbil bättre men den kommer att kännas mycket segare när du kör på motorväg eller i uppförsbackar. Själv föredrar jag bilar som har minst 2.0l, ju större motor ju skönare men dyrare.

Senaste foruminläggen

Rubrik
Inlägg
Senaste inlägget
93
I går 22:20
6
2024-03-27 21:48
Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2024 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   364 sidor   30 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Gratis körkortstest